LITERARY NARRATIVES OF TRAUMA: RECOGNITION, RECONSTRUCTION AND NEGOTIATION IN BORDERLANDS/LA FRONTERA, THE COLOR PURPLE AND BLACK GIRL, WHITE GIRL


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Dina İslam

Danışman: İrfan Cenk Yay

Özet:

Bu tezin amacı, Gloria Anzaldua’nın Borderlands/ La Frontera: The New Mestiza, Alice Walker’ın The Color Purple, ve Joyce Carol Oates’ın Black Girl, White Girl başlıklı eserlerinin, Sömürgecilik Sonrası Feminist Kuram ve Travma kuramları ışığında bir okuması yapılarak, adı geçen eserlerin ortak bir tema olarak ele alınan bireysel ve/veya kolektif bir biçimde tecrübe edilen ‘’Travma’’ olgusunu incelemektir. Bu eserlerdeki başkarakterler tarafından, 1-) travmanın yüzleşilerek tanımlanması, 2-) travmanın yeniden yapılandırılması, 3-) travma ile uzlaşma şeklinde  üç aşama ile tecrübe edilen travmanın, yeni bir kimlik yapılandırılma sürecindeki etkisini belirlemek için bir yakın okuma yapılacaktır. Sonuç olarak, travmanın ilk aşamasında nesne konumunda bulunan bu başkarakterlerin, süreç tamamlandığında nasıl bir ses sahibi olan öznelere dönüştüğü izlenecektir.