Prof. Dr. Funda SAVAŞCI AÇIKALIN


Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Fen Bilimleri Eğitimi, Kimya Eğitimi, Öğretmen Eğitimi

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

E-posta: fsavasci@istanbul.edu.tr
İş Telefonu: +90 212 866 3700 Dahili: 43531
Web: http://aves.istanbul.edu.tr/fsavasci/
Ofis: BA201
Posta Adresi: Prof. Dr. Funda SAVAŞCI AÇIKALIN Hasan Ali Yücel Egitim Fak. Alkent 2000 Mah. Yiğittürk Cad. No:5/7 Büyükçekmece/İSTANBUL

Metrikler

Yayın

50

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

44

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

52

H-İndeks (Scopus)

2

Proje

16

Tez Danışmanlığı

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2005 - 2006

2005 - 2006

Doktora

Ohio State University, College Of Education, Science Education, Amerika Birleşik Devletleri

2001 - 2002

2001 - 2002

Yüksek Lisans

University of Missouri-Columbia, College Of Education, Science Education, Amerika Birleşik Devletleri

1994 - 1995

1994 - 1995

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kimya, Türkiye

Yaptığı Tezler

2006

2006

Doktora

Science Teacher Beliefs and Classroom Practice Related to Constructivist Teaching and Learning

Ohio State University, College Of Education, Science Education

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2003

2003

Project Learning Tree Workshop

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Ohio State University

2003

2003

Project WILD

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Ohio State University Natural Resources

2003

2003

Project WET Workshop

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Ohio State University

2000

2000

Preparation TOEFL

Yabancı Dil

Orta Doğu Teknik Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Fen Bilimleri Eğitimi

Kimya Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilgisi Eğitimi

2009 - 2016

2009 - 2016

Yrd. Doç. Dr.

İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2007 - 2009

2007 - 2009

Öğretim Görevlisi Dr.

İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Fen konularındaki kavram yanılgıları ve kavramsal değişim

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Fen Eğitiminde Araştırma Tasarlama

Eğitimde Nitel Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri I

Fen ve Teknoloji Öğt lab Uyg 2

Fen ve Teknoloji Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II

Fen ve Teknoloji Öğretimi II

Fen ve Teknoloji Öğretimi I

Özel Öğretim Yöntemleri II

Makaleler

Tümü (9)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

0

0

1. Turkish pre-service teacher conceptions of the particulate nature of matter

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

9th European Conference on Research in Chemical Education, İstanbul, Türkiye, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

2. Pre-service elementary teachers’ conceptions of earthquakes

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

2015 International Education Conference, Londra, Birleşik Krallık, 7 - 10 Haziran 2015, ss.3, (Özet Bildiri)

2015

2015

3. The untold story of teachers during the first five years of teaching

Şahin E., SAVAŞCI AÇIKALIN F.

International Organization for Science and Technology Education, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, ss.1, (Özet Bildiri)

2014

2014

4. Investigating Student Teachers’ Understanding of Models in Science Education

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

the WEI International Academic Conference, New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 22 Ekim 2014, ss.1, (Özet Bildiri)

2014

2014

5. Pre-service Teachers’ Views on the Nature of Models

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

V. European Conference on Social and Behavioral Sciences. Baltic Institute of Humanities, St Petersburg, Rusya, 11 Eylül - 14 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

6. Turkish preservice teachers’ attitudes toward field experiences

AÇIKALIN M., SAVAŞCI AÇIKALIN F.

V. European Conference on Social and Behavioral Sciences. Baltic Institute of Humanities, St Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1, (Özet Bildiri)

2014

2014

7. An Investigation Of Pre-Service Science Teachers’ Self-Efficacy Beliefs During Field Experience And Teaching Practice

Tuna S., SAVAŞCI AÇIKALIN F.

International First Educational Research Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

8. A Study Of Pre-Service Teachers' Science Teaching Efficacy Beliefs During The Elementary Science Laboratory Course

Savasci-Acikalin F.

4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Barcelona, İspanya, 27 - 29 Ekim 2013, cilt.141, ss.221-226, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

9. A study of pre-service teachers’ science teaching efficacy beliefs during the elementary science laboratory course

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Barcelona, İspanya, 27 - 29 Ekim 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

10. How middle school students use information and communication technologies (ICT) in the science classroom

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

International Academic Conference, Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 06 Ağustos 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

11. Middle school students’ conceptions of environmental issues

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

New Trends on Global Education Conference, Girne, Kıbrıs (Kktc), 24 - 26 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

12. Use of instructional technologies in science classrooms: Teachers’ perspectives

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

New Trends on Global Education Conference, Girne, Kıbrıs (Kktc), 24 - 26 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

13. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin derslerinde akıllı tahta kullanımı hakkındaki görüşleri

SAVAŞCI AÇIKALIN F., Tiryaki A.

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

14. Effects of teaching living things unit by using the storyline method on grade 5 science class

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

5th International Storyline Conference, Stockholm, İsviçre, 9 - 11 Ağustos 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

15. Turkish elementary students’ conceptions and awareness about earthquakes

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

European International Education Conference, Roma, İtalya, 6 - 08 Ağustos 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

16. Turkish science teachers’ views about models

Kapıcı H. Ö., SAVAŞCI AÇIKALIN F.

the Fourth International Congress of Educational Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

17. High school students’ understandings of solutions and solubility concepts

SAVAŞCI AÇIKALIN F., Adadan E.

European Conference on Educational Research (ECER), Berlin, Almanya, 10 - 12 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

18. Evaluating secondary students’ conceptions of solution chemistry using a two-tier diagnostic instrument

Adadan E., SAVAŞCI AÇIKALIN F.

European Conference on Educational Research (ECER), Berlin, Almanya, 9 - 12 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

19. Preservice teachers’ conceptions of environmental issues

AÇIKALIN M., SAVAŞCI AÇIKALIN F.

European Conference on Educational Research, Berlin, Almanya, 6 - 09 Eylül 2011, ss.1, (Özet Bildiri)

2011

2011

20. Development of a diagnostic test to assess grade 11 students’ conceptions of solution chemistry

Adadan E., SAVAŞCI AÇIKALIN F.

European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 3 - 07 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

21. Grade 11 students’ mental models of solution chemistry

SAVAŞCI AÇIKALIN F., Adadan E.

European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 3 - 07 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

22. Why Turkish pre-service teachers prefer to see PowerPoint presentations in their classes

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

International Educational Technology Conference (IETC), İstanbul, Türkiye, 22 - 24 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

23. Academic profiles of faculty members in colleges of education in the Turkish universities

AÇIKALIN M., SAVAŞCI AÇIKALIN F.

International College Teaching & Learning Conference (Clute Institute), Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Ekim 2010, ss.1, (Özet Bildiri)

2010

2010

24. Pre-service teachers’ conceptions of greenhouse effect

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

Second International Congress of Educational Research, Antalya, Türkiye, 27 Nisan - 01 Mayıs 2010, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2009

2009

25. An in-depth study of constructivist classrooms in different school settings

SAVAŞCI AÇIKALIN F., BERLIN D.

European Science Education Research Association Conference, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

26. An analysis of representations of the particulate nature of matter in Turkish chemistry textbooks

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

9th European Conference on Research in Chemical Education, İstanbul, Türkiye, 3 - 08 Temmuz 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

27. Turkish pre-service teacher beliefs about teaching and learning of science

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

the 9th European Conference on Research in Chemical Education, İstanbul, Türkiye, 3 - 08 Temmuz 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

29. Fen ve teknoloji derslerinde kullanılabilecek yeni etkinlikler ve sınıf öğretmeni adaylarının bu etkinliklerle ilgili görüşleri

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

Uluslararası Prof. Dr. Suzan Erbaş Bilim Eğitimi Çalıştayı, Çanakkale, Türkiye, 5 - 06 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

30. Kimya Laboratuvar Uygulamalarında E-öğrenme Etkinlikleri

KIRBAŞLAR F. G., SAVAŞCI AÇIKALIN F., ÇINARLI A.

Future, e-Learning, İstanbul, Turkey, Türkiye, 1 - 04 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

32. Science teacher beliefs and classroom practice related to constructivist teaching and learning

SAVAŞCI AÇIKALIN F., Berlin D.

18th Annual Conference on Ethnographic and Qualitative Research in Education, Cedarville, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Haziran 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

33. Multiple representations of the particulate nature of matter

Irving K., Wang T., SAVAŞCI AÇIKALIN F.

NARST, San Francısco, Calıfornıa, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Nisan 2006, (Özet Bildiri)

2005

2005

34. An Analysis of Representations of the Particulate Nature of Matter in Chemistry Textbooks

IRVING K., SAVAŞCI AÇIKALIN F., WANG T.

ASTE Mid-Atlantic Regional Conference, Breaks Interstate Park, Breaks, Va, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 29 Ekim 2005, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

35. Historical Study of Representations of the Particulate Nature of Matter in Chemistry Text Books

SAVAŞCI AÇIKALIN F., Irving K.

ASTE International Conference, Portland, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 05 Ocak 2005, (Özet Bildiri)

2004

2004

36. Resources and sport utility vehicles

PRIDE D., SAVAŞCI AÇIKALIN F.

annual meeting of the Geological Society of America, Denver, Colarodo, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Kasım 2004, (Özet Bildiri)

2004

2004

37. The understanding of constructivism and its implications in science classes

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

National Science Teachers Association Midwestern Area Convention, Indıanapolıs; In, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Kasım 2004, (Özet Bildiri)

10

10

38. Effects of the teaching elementary science methods course on pre-service teachers self-efficacy beliefs about teaching science

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

International College of Teaching and Learning Conference, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 10 Ekim 0010 - 12 Ekim 2010

Kitaplar

2016

2016

1. Fen Öğrenimi Üzerine Görüşler: Bireysel Keşiflerden Öykü Anlatımına

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Öğretimi, Hakan Türkmen, Murat Sağlam, Esin Şahin Pekmez, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.13-29, 2016

2016

2016

2. Fen öğreniminde konuşmanın önemi

SAVAŞCI AÇIKALIN F.

İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Öğretimi, Hakan Türkmen, Murat Sağlam, Esin Şahin Pekmez, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.52-61, 2016

Desteklenen Projeler

2015 - 2017

2015 - 2017

Pre-service teachers views on the nature of models

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

SAVAŞCI AÇIKALIN F. (Yürütücü)

2016 - 2016

2016 - 2016

Middle School Students Understanding of Images about the Particulate Nature of Matter in Science Textbooks

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

SAVAŞCI AÇIKALIN F. (Yürütücü)

2013 - 2015

2013 - 2015

Science teacher beliefs and classroom practice related to constructivism in different school settings

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

SAVAŞCI AÇIKALIN F. (Yürütücü)

2012 - 2015

2012 - 2015

Why Turkish Pre-Service Teachers Prefer to See PowerPoint Presentations in Their Classes

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

SAVAŞCI AÇIKALIN F. (Yürütücü)

2014 - 2014

2014 - 2014

Investigating Student Teachers? Understanding of Models in Science Education

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

SAVAŞCI AÇIKALIN F. (Yürütücü)

2012 - 2014

2012 - 2014

Teacher and Student Perspectives towards the Use of Information and Communication Technologies (ICT) In the Science Classroom

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

SAVAŞCI AÇIKALIN F. (Yürütücü)

2013 - 2013

2013 - 2013

An analysis of images in science textbooks and students' conceptions of the particulate nature of matter

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

SAVAŞCI AÇIKALIN F. (Yürütücü)

2010 - 2013

2010 - 2013

Pre-service teachers' conceptions of the greenhouse effects and global warmingSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

SAVAŞCI AÇIKALIN F. (Yürütücü)

2009 - 2009

2009 - 2009

Teacher beliefs and classroom practice: An in-depth study of constructivist-based science classrooms in schools

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

SAVAŞCI AÇIKALIN F. (Yürütücü)


Burslar

2001 - Devam Ediyor

2001 - Devam Ediyor

Yurtdışında Doktora ve Yükseklisans Öğrenim Bursu

Milli Eğitim Bakanlığı

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 44

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Haziran-2013

Haziran 2013

Tez Savunma (Doktora)

- İstanbul Üniversitesi

Ocak-2012

Ocak 2012

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Boğaziçi Üniversitesi

Ocak-2012

Ocak 2012

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- İstanbul Üniversitesi

Haziran-2011

Haziran 2011

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Boğaziçi Üniversitesi

Mayıs-2009

Mayıs 2009

Yarışma

TEV Proje Yarışması Jüri Üyeliği - TEV