Ögrenim Bilgisi


Doktora
2008 - 2012
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye

Yüksek Lisans
2005 - 2008
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği, Türkiye

Lisans
1996 - 2002
Boğaziçi Üniversitesi, Ubyo, Turizm İşletmeciliği, Türkiye

Yabancı Diller

İngilizce, C1 İleri

Yaptığı Tezler

Doktora, Konaklama İşletmelerinde Müşteri Deneyiminin Sadakat ve Tavsiye Davranışına Etkisi, İstanbul Üniversitesi, Sbe, İşletme, 2012
Yüksek Lisans, Türkiye’de Golf Turizmi Potansiyeli ve Sürdürülebilir Projeler Üzerine Bir Öngörü. , İstanbul Üniversitesi, Sbe, Turizm İşl., 2008

Akademik Unvanlar / Görevler


Prof. Dr.
2021 - Devam Ediyor
İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü

Doç. Dr.
2016 - 2021
İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü

Yrd. Doç. Dr.
2013 - 2016
İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü

Araştırma Görevlisi
2005 - 2013
İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  1. Characteristics of crises resilient organizations in the hospitality and tourism industry
    AYDOĞAN M., de Esteban Curiel J., Antonovica A., ÇETİN G.
    International Journal of Contemporary Hospitality Management, cilt.36, sa.4, ss.1432-1453, 2024 (SSCI)
  2. Identifying success factors of refugee entrepreneurs in the tourism and hospitality industry
    Çifçi I., Çetin G.
    INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT, cilt.0, sa.0, 2023 (SSCI)
  3. Entrepreneurial motives, entrepreneurial success and life satisfaction of refugees venturing in tourism and hospitality
    Cetin G., Altinay L., Alrawadieh Z., Ali F.
    INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT, cilt.34, ss.2227-2249, 2022 (SSCI)
  4. The interface between hospitality and tourism entrepreneurship, integration and well-being: A study of refugee entrepreneurs
    ALRAWADIEH Z., Altinay L., Cetin G., Simsek D.
    INTERNATIONAL JOURNAL OF HOSPITALITY MANAGEMENT, cilt.97, 2021 (SSCI)
  5. Digital transformation and revenue management: Evidence from the hotel industry
    Alrawadieh Z., ALRAWADIEH Z., Cetin G.
    TOURISM ECONOMICS, cilt.27, sa.2, ss.328-345, 2021 (SSCI)
  6. Experience vs quality: predicting satisfaction and loyalty in services
    Cetin G.
    SERVICE INDUSTRIES JOURNAL, cilt.40, sa.15-16, ss.1167-1182, 2020 (SSCI)
  7. The impact of emotional dissonance on quality of work life and life satisfaction of tour guides
    ALRAWADIEH Z., Cetin G., Dincer M. Z., Istanbullu Dincer F. F.
    SERVICE INDUSTRIES JOURNAL, cilt.40, ss.50-64, 2020 (SSCI)
  8. Budget and midrange hotel managers' perceptions of and responses to Airbnb Evidence from Istanbul
    ALRAWADIEH Z., Guttentag D., Aydogan Cifci M., Cetin G.
    INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT, cilt.32, sa.2, ss.588-604, 2020 (SSCI)
  9. Understanding the challenges of refugee entrepreneurship in tourism and hospitality
    Alrawadieh Z., Karayilan E., Cetin G.
    SERVICE INDUSTRIES JOURNAL, cilt.39, ss.717-740, 2019 (SSCI)
  10. Marketing Istanbul as a culinary destination
    Okumus B., Cetin G.
    JOURNAL OF DESTINATION MARKETING & MANAGEMENT, cilt.9, ss.340-346, 2018 (SSCI)
  11. The professional relationship between tour guides and tour operators
    Cetin G., Yarcan S.
    SCANDINAVIAN JOURNAL OF HOSPITALITY AND TOURISM, cilt.17, sa.4, ss.345-357, 2017 (SSCI)
  12. Meeting revenue management challenges: Knowledge, skills and abilities
    Cetin G., Demirciftci T., BILGIHAN A.
    INTERNATIONAL JOURNAL OF HOSPITALITY MANAGEMENT, cilt.57, ss.132-142, 2016 (SSCI)
  13. Components of cultural tourists' experiences in destinations
    Cetin G., BILGIHAN A.
    CURRENT ISSUES IN TOURISM, cilt.19, sa.2, ss.137-154, 2016 (SSCI)
  14. Understanding the Customer Experiences from the Perspective of Guests and Hotel Managers: Empirical Findings from Luxury Hotels in Istanbul, Turkey
    Cetin G., Walls A.
    JOURNAL OF HOSPITALITY MARKETING & MANAGEMENT, cilt.25, sa.4, ss.395-424, 2016 (SSCI)

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  1. Tourist tax for sustainability: Determining willingness to pay
    Göktaş L. S., ÇETİN G.
    European Journal of Tourism Research, cilt.35, 2023 (ESCI)
  2. Müze Uzmanlarının Oyunlaştırma Uygulamalarına Yönelik Algısı
    Gümüş E., Cetin G.
    Journal of Yasar University, cilt.18, sa.70, ss.193-215, 2023 (Hakemli Dergi)
  3. Exploring transformative travel experiences: The case of Turkish travelers
    Pala T., Cetin G.
    TOURISM & MANAGEMENT STUDIES, cilt.18, sa.2, ss.7-17, 2022 (ESCI)
  4. Understanding the Gap between University Revenue Management Courses and the Job Market
    Demirciftci T., Belarmino A., Chen C., Cetin G.
    JOURNAL OF HOSPITALITY & TOURISM EDUCATION, cilt.34, sa.2, ss.78-89, 2022 (Hakemli Dergi)
  5. Examining package tourists’ experience on overall package tour satisfaction and behavioral intentions: First-time versus repeat package tourists
    Atsız O., Akova O., Çetin G.
    Brazilian Anais of Tourism Studies/ABET, cilt.1, sa.1, ss.1-20, 2021 (Hakemli Dergi)
  6. EXAMINING PACKAGE TOURISTS' EXPERIENCE ON OVERALL PACKAGE TOUR SATISFACTION AND BEHAVIORAL INTENTIONS: FIRST-TIME <i>VERSUS</i> REPEAT PACKAGE TOURISTS
    Atsiz O., AKOVA O., ÇETİN G.
    ANAIS BRASILEIROS DE ESTUDOS TURISTICOS-ABET, 2021 (ESCI)
  7. Katılımlı Yaklaşımla Ortaya Çıkarılan Örtük Bilginin Kodlanmış Bilgiden Farkının Ortaya Konulması
    Çetin G.
    İDEALKENT, cilt.11, sa.29, ss.290-315, 2020 (Hakemli Dergi)
  8. Terapötik Rekreasyon Kapsamında Mevleviliğin Değerlendirilmesi
    İSTANBULLU DİNÇER F. F., ÇETİN G., YOZCU S.
    Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, cilt.3, sa.2, ss.159-173, 2019 (Hakemli Dergi)
  9. TOURIST TAX AND ITS IMPLICATIONS
    Çetin G.
    TÜRKBİLİM, cilt.12, ss.1-6, 2018 (Hakemli Dergi)
  10. Kapadokya Bölgesini Ziyaret Eden Turistlerin Misafirperverlik Algısını Ölçmeye İlişkin Bir Araştırma
    KAYA F., KIZILIRMAK İ., ÇETİN G.
    THE JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE, ss.131-152, 2018 (Hakemli Dergi)
  11. The Superior Destination Experience
    ÇETİN G., KIZILIRMAK İ., Balık M.
    Journal of Tourismology, cilt.3, sa.2, ss.33-37, 2018 (Hakemli Dergi)
  12. PAYLAŞIM EKONOMİSİ VE TURİZME ETKİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
    DİNÇER M. Z., ÇETİN G., GÜL İ.
    GÜNCEL TURİZM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, cilt.2, sa.1, ss.7-16, 2018 (Hakemli Dergi)
  13. Research methods in tourism, hospitality & events management
    Cetin G.
    ANATOLIA-INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM AND HOSPITALITY RESEARCH, cilt.29, sa.3, ss.470-472, 2018 (ESCI)
  14. Experiencing local Turkish hospitality in Istanbul, Turkey
    Cetin G., OKUMUS F.
    INTERNATIONAL JOURNAL OF CULTURE TOURISM AND HOSPITALITY RESEARCH, cilt.12, sa.2, ss.223-237, 2018 (ESCI)
  15. Coping with RM challenges in hospitality education
    Demirciftci T., Cetin G., Bilgihan A.
    JOURNAL OF REVENUE AND PRICING MANAGEMENT, cilt.16, sa.5, ss.499-512, 2017 (ESCI)
  16. Impact of direct flights on tourist volume: Case of Turkish Airlines
    ÇETİN G., KAYA F., AKOVA O., Gursoy D.
    Journal of Tourismology, cilt.2, sa.2, ss.36-50, 2017 (Hakemli Dergi)
  17. Willingness to Pay for Tourist Tax in Destinations: Empirical Evidence from Istanbul
    Cetin G., Alrawadieh Z., Dincer M. Z., Dincer F. F., Ioannides D.
    ECONOMIES, cilt.5, sa.2, 2017 (ESCI)
  18. Coping with reintermediation: the case of SMHEs
    Cetin G., Cifci M., Dincer F. F., Fuchs M.
    INFORMATION TECHNOLOGY & TOURISM, cilt.16, sa.4, ss.375-392, 2016 (ESCI)
  19. Muslim friendly tourism (MFT): A discussion
    ÇETİN G., DİNÇER M. Z.
    International Journal of Tourismology, cilt.2, sa.1, ss.65-67, 2016 (Hakemli Dergi)
  20. Ideology, Foreign Policy and Tourism: The Case of Turkey-Middle East Relations
    ÇETİN G., SUNAR CANKURTARAN B.
    International Journal of Turcologia, cilt.11, sa.21, ss.45-64, 2016 (Hakemli Dergi)
  21. Theory of knowledge of tourism: A sociological and epistemological reflection
    ÇETİN G., De Esteban J., Antonovica A.
    Journal of Tourismology, cilt.1, sa.1, ss.2-15, 2015 (Hakemli Dergi)
  22. The Relation between Demographic Factors and the Turnover Intention in Pre-opening Hotel Businesses
    Akova O., Çetin G., Çifçi İ.
    Procedia - Social and Behavioral Sciences, cilt.207, ss.377-384, 2015 (Hakemli Dergi)
  23. THE RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL CULTURE AND THE ENVIRONMENT AL MANAGEMENT PERCEP TION OF EMPLOYEES: A RESEARCH ON GREEN STAR HOTELS
    AKOVA O., Yaşar A. G., Aslan A., Çetin G.
    Research Journal of Business and Management – (RJBM), cilt.2, sa.2, ss.169-184, 2015 (Hakemli Dergi)
  24. Career management in hospitality: The case of four and five star hotels in Istanbul
    ÇETİN G., Uysal S., Şahin K., İSTANBULLU DİNÇER F. F.
    Ekonometri ve İstatistik e-Dergisi, sa.22, ss.1-13, 2015 (Hakemli Dergi)
  25. THE RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL CULTURE AND THE ENVIRONMENT AL MANAGEMENT PERCEP TION OF EMPLOYEES A RESEARCH ON GREEN STAR HOTELSTHE RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL CULTURE AND THE ENVIRONMENT AL MANAGEMENT PERCEP TION OF EMPLOYEES A RESEARCH ON GREEN STAR HOTELS
    AKOVA O., AYŞE GÖZDE Y., ASLAN A., ÇETİN G., Sezen H., Alhasan A., Von Quintus H.
    Research Journal of Business and Management – (RJBM), cilt.2, sa.2, ss.169-184, 2015 (Hakemli Dergi)
  26. Electronic word-of-mouth among hotel guests: Demographic and tripographic factors
    ÇETİN G., İSTANBULLU DİNÇER F. F.
    The Journal of Knowledge Economy & Knowledge Management, cilt.9, sa.2, ss.35-41, 2014 (Hakemli Dergi)
  27. Sustaining tourism development through city tax: The case of Istanbul
    ÇETİN G.
    E-Review of Tourism Research (eRTR), cilt.11, ss.26-41, 2014 (Scopus)
  28. Lisans ve önlisans düzeyinde turizm öğrenimi gören öğrencilerin duygularını ifade etme ve demografik ve sosyal özellikleri arasındaki ilişikiyi belirlemeye yönelik bir araştırma
    AKOVA O., ÇETİN G., KAYA F.
    NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, cilt.2, sa.1, ss.65-81, 2014 (Hakemli Dergi)
  29. Influence of customer experience on loyalty and word-of-mouth in hospitality operations
    ÇETİN G., Dincer F. F.
    ANATOLIA-INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM AND HOSPITALITY RESEARCH, cilt.25, sa.2, ss.181-194, 2014 (ESCI)
  30. Lisans ve Önlisans Düzeyinde Turizm Öğrenimi Alan Öğrencilerinin Duygularını İfade Etme ve Demografik Ve Sosyal Özellikleri Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
    AKOVA O., ÇETİN G., KAYA F., AYTAÇ Z., GÖZÜKARA G.
    NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, cilt.2, sa.1, 2014 (Hakemli Dergi)
  31. Türk turizminde kokartlı turist rehberlerinin mevcut durumunun analizi.
    ÇETİN G., KIZILIRMAK İ.
    Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, cilt.14, sa.2, ss.307-318, 2013 (Hakemli Dergi)

Kitap & Kitap Bölümleri

  1. Integrating Big Data to Smart Destination Heritage Management
    Özer K., Şahin M. A., Çetin G.
    Handbook of Research on Digital Communications, Internet of Things, and the Future of Cultural Tourism, Lídia Oliveira, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.411-429, 2022
  2. Tour Operating Business
    Yarcan Ş., ÇETİN G.
    Istanbul University Press, İstanbul, 2021
  3. Transformations Facing MICE Tourism Amid Covid-19
    Çakmak G., Çifçi İ., Çetin G., Kılıç C. H.
    Global and Emerging Trends in Tourism, S. Bayrakçı,S. Aras,S. Yetimoğlu, Editör, Necmettin Erbakan Universiy Press, Konya, ss.84-100, 2021
  4. COVID-19 PANDEMİSİNİN TURİZM ENDÜSTRİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
    Çetin G., Göktepe S.
    COVID-19 Pandemi̇si̇ni̇n Ekonomi̇k, Toplumsal ve Si̇yasal Etkileri, Dilek Demirbaş,Veysel Bozkurt,Sayım Yorğun, Editör, İSTANBUL PRESS, İstanbul, ss.87-97, 2020
  5. EFFECTS OF THE COVID-19 PANDEMIC ON THE TOURISM INDUSTRY
    Göktepe S., Çetin G.
    The COVID-19 Pandemic and Its Economic, Social, and Political Impacts, Dilek DEMİRBAŞ,Veysel BOZKURT,Sayım YORĞUN, Editör, Istanbul University, İstanbul, ss.59-70, 2020
  6. Experiential Components of Tour Guiding in Package Tours
    Ozdemir M., ÇETİN G., İSTANBULLU DİNÇER F. F.
    Advances in Tourism Marketing, Antonia Correia, Alan Fyall, Metin Kozak, , Editör, Goodfellow, Oxford, ss.42-56, 2019
  7. The role of local gastronomy in destination marketing
    ÇETİN G., Okumus B., Alrawadieh Z.
    Advances in Tourism Marketing, Antonia Correia, Alan Fyall, Metin Kozak, Editör, Goodfellow Publishers Limited Blackwell, Oxford, Oxford, ss.195-209, 2019
  8. Impact of Superior Destination Experience on Recommendation
    ÇETİN G., KIZILIRMAK İ., Balık M., Küçükali S.
    Trends in Tourist Behavior: New Products and Experiences from Europe, Artal-Tur A., Kozak M., Kozak, N., Editör, Springer-Verlag , Cham, ss.147-160, 2019
  9. Impact of Superior Destination Experience on Recommendation
    ÇETİN G., KIZILIRMAK İ., Balık M., Küçükali S.
    Trends in Tourist Behavior: New Products and Experiences from Europe, Artal-Tur A., Kozak M., Kozak, N., Editör, Springer-Verlag , Cham, ss.147-160, 2019
  10. A Strategic Approach to Managing Risk and Crisis at Tourist Destinations
    ÇETİN G., Yozcu Ö.
    Tourist Destination Management: Instruments, Products, and Case Studies, Kozak N., Kozak M., Editör, Springer-Verlag , Cham, ss.273-287, 2019
  11. A Strategic Approach to Managing Risk and Crisis at Tourist Destinations
    ÇETİN G., Yozcu Ö.
    Tourist Destination Management: Instruments, Products, and Case Studies, Kozak N., Kozak M., Editör, Springer-Verlag , Cham, ss.273-287, 2019
  12. Impact of Superior Destination Experience on Recommendation
    ÇETİN G., KIZILIRMAK İ., BALIK M., KÜÇÜKALİ S.
    Trends in Tourist Behavior: New Products and Experiences from Europe, Andrés Artal-Tur, Metin Kozak, Nazmi Kozak, Editör, Springer, Cham, ss.147-160, 2019
  13. TURİST DENEYİMİNDE PROFESYONEL TURİST REHBERLERİNİN ROLÜ
    İSTANBULLU DİNÇER F. F., ÇETİN G., ÖZDEMİR M., Akagün T.
    TURİST REHBERLİĞİ ÜZERİNE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR, HACIOĞLU N.,AVCIKURT C.,KILIÇ A., ULUSOY YILDIRIM H., Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.360-372, 2018
  14. Türkiye Konaklama İşletmelerinde Kalite Yönetim Sistemleri
    Akova O., Muğan Ertuğral S., Çetin G., Gedik S.
    Sosyal Bilimlerde Yeni Yönelimler - V, .e, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.879-898, 2018
  15. Marketing Tourism Experiences
    AYDOĞAN ÇİFÇİ M., ÇETİN G., İSTANBULLU DİNÇER F. F.
    The Routledge Handbook of Destination Marketing, Dogan Gursoy; Christina G. Chi, Editör, Routledge, London/New York , New York, ss.49-59, 2018
  16. TÜRKİYE KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE KALİTEYÖNETİM SİSTEMLERİ
    AKOVA O., MUĞAN ERTUĞRAL S., ÇETİN G., GEDİK S.
    New Trends In Social Sciences-VSosyal Bilimlerde Yeni Yönelimler-V, Abidin TemizerYaşar Baytal, Editör, Institut za GEOGRAFIJU Podgorica/MONTENEGRO- Montenegro Unıversity Geography Instıtute, Podgorica, ss.879-898, 2018
  17. Türkiye Konaklama İşletmelerinde Kalite Yönetim Sistemleri
    AKOVA O., MUĞAN ERTUĞRAL S., ÇETİN G., GEDİK S.
    Sosyal Bilimlerde Yeni Yönelimler - V, Abidin TEMİZER Yaşar BAYTAL, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.879-898, 2018
  18. TÜRKİYE KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ
    AKOVA O., MUĞAN ERTUĞRAL S., ÇETİN G., GEDİK S.
    NEW TRENDS IN SOCIAL SOCIENCES-V, Temizer A. , Baytal Y., Editör, Institut za GEOGRAFIJU, Podgorica, ss.879-898, 2018
  19. Tourism Destination: Design of Experiences
    KARAYILAN E., ÇETİN G.
    The Handbook of Managing and Marketing Tourism Experiences, Sotiriadis M., Gursoy, D., Editör, Emerald Insight, Bingley, ss.65-83, 2016
  20. Kültürlerarası İletişim Aracı Olarak Turizm
    BAYHAN İ., ÇETİN G., AKOVA O.
    Uluslararası İlişkilere Disiplinlerarası Bir Yaklaşım:Uluslararası İletişim Perspektifi, Burcu Sunar Cankurtaran, Editör, Röle Akademik Yayıncılık, İstanbul, ss.190-218, 2016
  21. Kültürlerarası İletişim Aracı Olarak Turizm,
    BAYHAN İ., ÇETİN G., AKOVA O.
    Uluslararası İlişkilere Disiplinlerarası Bir Yaklaşım Uluslararası İletişim Perspektifi, Burcu Sunar Cankurtaran, Editör, Röle Akademik Yayıncılık, İstanbul, ss.190-218, 2016
  22. Traditional Hospitality as Experienced by Tourists
    ÇETİN G.
    Enhancing Customer Experience in the Service Industry, Levent Altinay, Surya Poudel, Editör, Cambridge University Press, Cambridge (MA), USA , New Castle, ss.184-201, 2016
  23. The Characteristics of Ahilik in Grand Bazaar and Implications on Tourist Experience
    ÇETİN G., KIZILIRMAK İ.
    TOURISM: Present and Future Perspective, S P Bansal, Sandeep W, Syed Ahmad R,, Editör, Kanıshka Publıshers, Yeni Delhi, ss.282-289, 2015
  24. Turizmde güncel konu ve eğilimler
    ÇETİN G., KARAYILAN E.
    Turizm işletmeciliği: Temel kavramlar ve uygulamalar, Akova O., Kızılırmak İ., Tanrıverdi H., Editör, Detay, Ankara, ss.349-372, 2015
  25. Kalkınma Planlarında Turizm
    DİNÇER M. Z., ÇETİN G.
    Değişik Perspektifleriyle Turizm Politikası ve Planlaması, Küçükaltan, D., Çeken, H., Mercan, Ş.O., Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.171-192, 2015
  26. Destination Experience for Middle East Tourists
    ÇETİN G., BATIKAN Y., İSTANBULLU DİNÇER F. F.
    Destination Marketing: An international perspective, Metin Kozak, Nazmi Kozak, Editör, Routledge, Londra, ss.187-198, 2015
  27. Turizm Politikaları ve Alternatif Yönetim Yaklaşımları
    DEMİRKOL Ş., ÇETİN G.
    Değişim Yayınevi, İstanbul, 2014
  28. The role of museum guides on visitor experience
    ÇETİN G., İzgi T., Harman S., Harman S., Demiroglu C.
    Cultural Tourism and Museum Experience, Curiel, J.E., Garcia, V.E.S., Antonovica, A., Editör, Dykinson, Madrid, ss.73-86, 2013
  29. Turkish political transition and incoming tourism to Turkey in 2000s
    ÇETİN G., Sunar B.
    Tourism and International Relations, Alonso, A.E., Curiel, J.E., Editör, Dykinsson, Madrid, ss.122-135, 2013
  30. Seyahat İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi
    İstanbullu Dinçer F. F., Muğan Ertuğral S., Çetin G.
    Turizm İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi, Şehnaz Demirkol,Muhsin Halis, Editör, Değisim Yayınları, İstanbul, ss.273-327, 2010
  31. Seyahat İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi
    İSTANBULLU DİNÇER F., muğan ertuğral s., çetin G., DEMİRKOL Ş.
    Turizm İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi, Prof. Dr. Muhsin Halis, Yrd. Doç. Dr. Şehnaz Demirkol, Editör, Değişim Kitabevi, İstanbul, ss.1-100, 2010
  32. Turizm işletmeleri pazarlamasında süreç
    ÇETİN G., Demirkol S.
    Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C, C.Avcıkurt, Ş.Demirkol, B.Zengin, Editör, Değisim Yayınları, İstanbul, ss.183-213, 2006

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

  1. Structuring The TARMA - Structuring the National Research Administrators Association of Türkiye: TARMA
    Erdoğan S., Kayacan B., Çetin G., Türkmenoğlu E., Dündar Z. İ., Çaytaş Ş.
    EARMA Conference Prague 2023, Praha, Çek Cumhuriyeti, 24 - 26 Nisan 2023
  2. Küçük Otellerde Kriz Yönetim Stratejileri
    NASÖZ P., ÇETİN G., KIZILIRMAK İ.
    22. Ulusal Turizm Kongresi, Burdur, Türkiye, 27 Ekim 2022, ss.453-464
  3. Turizmde Göçmen Girişimciliği
    Çetin G., Çifçi İ.
    10. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, Kastamonu, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2022, ss.49-56
  4. The Ideal Golf Destination From the Supply Perspective
    ÇETİN G., GÖKTEPE S., AYDOĞAN M.
    3 rd Conference on Managing Tourism Across Continents (MTCON’22), Antalya, Türkiye, 24 - 27 Mart 2022, ss.13-14
  5. Transformations Facing MICE Tourism Amid Covid-19
    Çakmak G., Çifçi I., Çetin G., Kılıç C. H.
    International Congress of Emerging Trends in Tourism - ICETT, Konya, Türkiye, 30 Eylül - 02 Ekim 2021, ss.168
  6. Turizm Temalı Bilimsel Etkinliklerde Sunulan Bildirilerin Yayın Oranı ve Süreleri
    Yalçınkaya B., Çetin G.
    19. Geleneksel Turizm Sempozyumu , Kocaeli, Türkiye, 29 Nisan 2021, ss.85-98
  7. The Tip Perception in Turkey: An Evaluation of Turkish Collaborative Hypertext Dictionary Website: Eksisozluk
    pala t., ÇETİN G.
    GLOSERV, Amerika Birleşik Devletleri, 11 Mayıs 2021
  8. TOURIST TAX AND ITS IMPLICATIONS
    GÖKTAŞ L. S., ÇETİN G., KIZILIRMAK İ.
    II. ULUSLARARASITURİZM VE KÜLTÜREL MİRAS KONGRESİ, Şanlıurfa, Türkiye, 7 - 11 Kasım 2018, ss.1-6
  9. Kapadokya Bölgesini Ziyaret Eden Turistlerin Algısını Ölçmeye İlişkin Bir Araştıra
    KAYA F., KIZILIRMAK İ., ÇETİN G.
    II. ULUSLARARASI BATI ASYA TURİZM ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 27 - 30 Eylül 2018
  10. TERAPÖTİK REKREASYON KAPSAMINDA MEVLEVİLİĞİN DEĞERLENDİRİLMESİ
    İSTANBULLU DİNÇER F. F., ÇETİN G., YOZCU S.
    19.ULUSAL TURİZM KONGRESİ, Afyon, Türkiye, 17 - 21 Ekim 2018, cilt.1, sa.1, ss.54-64
  11. Transformative travel experiences
    ÇETİN G., Pala T.
    10th World Conference for Graduate Research, Nevşehir, Türkiye, 2 - 07 Ekim 2018, cilt.1, sa.1, ss.33-38
  12. Budget Hotels’ Response to the Airbnb Growth: Evidence from an Urban Destination
    ALRAWADIEH Z., AYDOĞAN ÇİFÇİ M., ÇETİN G.
    6th Interdisciplinary Tourism Research Conference, Nevşehir, Türkiye, 2 - 07 Ekim 2018, ss.176-181
  13. EXPLORING QUALITY OF WORK LIFE AND LIFE SATISFACTION OF TOUR GUIDES: AN EMOTIONAL LABOR PERSPECTIVE
    İSTANBULLU DİNÇER F. F., ÇETİN G., DİNÇER M. Z., ALRAWADIEH Z.
    8th ADVANCES IN HOSPITALITY AND TOURISM MARKETING AND MANAGEMENT (AHTMM) CONFERENCE, Bangkok, Tayland, 25 - 29 Temmuz 2018, cilt.1, sa.1, ss.89-91
  14. Türkiye Konaklama İşletmelerinde Kalite Yönetim Sistemleri
    AKOVA O., MUĞAN ERTUĞRAL S., ÇETİN G., GEDİK S.
    IV. Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yeni Yönelimler Sempozyumu (SOBY), Talin, Estonya, 6 - 07 Temmuz 2018, sa.5, ss.68
  15. QUALITY MANAGEMENT SYSTEMS IN TURKISH HOTEL BUSINESS
    AKOVA O., MUĞAN ERTUĞRAL S., ÇETİN G., GEDİK S.
    4th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON NEW TRENDS IN SOCIAL SCIENCE (SOBY), Talin, Estonya, 6 - 07 Temmuz 2018, ss.68
  16. Exploring Quality of Work Life and Life Satisfaction of Tour Guides: An Emotional Labor Perspective
    ALRAWADIEH Z., ÇETİN G., DİNÇER M. Z., İSTANBULLU DİNÇER F. F.
    8Th Advances in Hospitality and Tourism Marketıng and Management (AHTMM) Conference, Bangkok, Tayland, 25 - 29 Haziran 2018, ss.83-85
  17. IMPROVING REVENUE MANAGEMENT EDUCATION
    İSTANBULLU DİNÇER F. F., ÇETİN G., Demirçiftçi T.
    The 23rd Annual Graduate Education and Graduate Student Research Conference in Hospitality and Tourism, Iowa, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 05 Ocak 2018, cilt.1, sa.1, ss.62
  18. Özel İlgi Turizmi Olarak Glamping Turizminin Mevcut Durumu: Bir Örnek Olay Analizi Araştırması
    GÖKTAŞ L. S., ÇETİN G., KIZILIRMAK İ.
    4. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi, Aydın, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2017, ss.107-120
  19. EXPERIENTIAL COMPONENTS OF TOUR GUIDING IN PACKAGE TOURS
    İSTANBULLU DİNÇER F. F., ÇETİN G., ÖZDEMİR M.
    7. ADVANCES IN TOURISM MARKETING CONFERENCE "THE ART OF LIVING TOGETHER", Casablanca, Fas, 6 - 09 Eylül 2017, cilt.0, sa.0, ss.392-396
  20. COMPONENTS OF PACKAGE TOUR QUALITY
    ÇETİN G., AKOVA O., ATSIZ O.
    7th Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management conference, Gazimagosa, Kıbrıs (Kktc), 10 - 15 Temmuz 2017
  21. MANAGING CRISES IN SMHEs: THE CASE OF TURKEY
    KIZILIRMAK İ., ÇETİN G., Nasoz P., KÜÇÜKALİ S., BALIK KAYA M.
    7th Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management conference, Gazimagosa, Kıbrıs (Kktc), 10 - 15 Temmuz 2017
  22. The Typology of Tourist-Tourist Interaction
    EMİROĞLU B. D., ÇETİN G., İSTANBULLU DİNÇER F. F.
    MIRDEC-4th, International Academic Conference on Social Science, Multidisciplinary and Globalization Studies, Madrid, İspanya, 4 - 07 Temmuz 2017, ss.139-144
  23. USING FLICKR TO ANALYZE ISTANBUL’S IMAGE AS A CULINARY DESTINATION
    Okumus B., ÇETİN G., Bilgihan A.
    II. International Conference on Tourism Dynamics and Trends, Sevilla, İspanya, 26 - 29 Haziran 2017
  24. Impact of Superior Destination Experience on Recommendation
    ÇETİN G., KIZILIRMAK İ., BALIK KAYA M., KÜÇÜKALİ S.
    9th World Conference for Graduate Research in Tourism, Hospitality and Leisure, Cartagena, İspanya, 6 Haziran - 11 Temmuz 2017
  25. Challenges with RM Adoption in SMHEs
    AYDOĞAN ÇİFÇİ M., ÇETİN G., İSTANBULLU DİNÇER F. F., KARAYILAN E.
    8th International Conference on ‘Sustainable Tourism Development –Issues, Challenges & Debates, Katmandu, Nepal, 25 - 28 Nisan 2017, cilt.0, sa.0, ss.36-46
  26. Future of winter tourism in Turkey: Destination strategies for the Erzurum-Erzincan-Kars Winter Tourism Corridor (WTC)
    ÇETİN G., Demiroglu C.
    The 1st Workshop on the Future of Winter Tourism (FWT2017), Rovaniemi, Finlandiya, 3 - 05 Nisan 2017, ss.36-53
  27. A TYPOLOGY OF TOURIST - TOURIST INTERACTIONS
    Emiroglu B. D., Cetin G., Dincer F. F.
    4th International Academic Conference on Social Science, Multidisciplinary and Globalization Studies (MIRDEC), Madrid, İspanya, 4 - 07 Temmuz 2017, ss.139-144
  28. Impact of Local Hospitality on Tourist Experiences December 14 17 2016
    ÇETİN G., BALIK M., KIZILIRMAK İ., Okumuş F.
    Consumer Behavior in Tourism Symposium, Consumer Psychology of Tourism, Hospitality, and Leisure Research Symposium, Brunek/Brunico, Italy., 14 - 17 Aralık 2016
  29. Impact of Local Hospitality on Tourist Experiences
    KIZILIRMAK İ., ÇETİN G., BALIK KAYA M., Okumuş F.
    Consumer Behavior in Tourism Symposium, Consumer Psychology of Tourism, Hospitality, and Leisure Research Symposium, Brunico, İtalya, 14 - 17 Aralık 2016, ss.14-17
  30. Reintermediation for Small and Medium Hospitality Enterprises
    AYDOĞAN ÇİFÇİ M., ÇETİN G., İSTANBULLU DİNÇER F. F., Funchs M.
    Consumer Psychology of Tourism, Hospitality, and Leisure Research Symposium, Bruneck, İtalya, 14 - 17 Aralık 2016, ss.1
  31. Tourist Experiences in Creative Destinations
    ÇETİN G., İoannides D., İSTANBULLU DİNÇER F. F.
    Valuing and Evaluating Creativity for Sustainable Regional Development, Östersund, İsveç, 11 - 14 Eylül 2016, ss.25-27
  32. Creative Aspects of Package Tour Experiences in Destinations
    ÇETİN G., AKOVA O.
    Valuing and Evaluating Creativity for Sustainable Regional Development, Östersund, İsveç, 11 - 14 Eylül 2016, ss.165-167
  33. The Package Tour Experıences
    ÇETİN G., AKOVA O.
    6th Advances In Hospıtalıty & Tourısm Marketıng & Management Conference, Guangzhou, Çin, 14 - 17 Temmuz 2016, ss.93-96
  34. A TYPOLOGY OF CHALLENGES IN HOSPITALITY REVENUE MANAGEMENT
    ÇETİN G., DEMİRÇİFTÇİ T., Bilgihan A.
    5th AHTMM, Beppu, Japonya, 18 - 21 Haziran 2016, ss.253-260
  35. Stakeholder viewpoints on climate change and ski tourism development in Turkey
    Çetin G.
    CCTR, İstanbul, Türkiye, 17 Eylül 2015, ss.224-229
  36. The Package Tour Experiences and Tourist Satisfaction
    Çetin G.
    6th Advances in Tourism Marketing Conference, Joensuu, Finlandiya, 08 Eylül 2015, ss.113-120
  37. Ziyaretçilerin Objektifinden Doğu Karadeniz Bölgesi Seyahat Deneyimi
    ÇETİN G., BALIK KAYA M.
    SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KONGRESİ, Gümüşhane, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2015, ss.406-420
  38. Exploring the boutique hotel guest experience
    Kurtulay Z., Taşkıran Ö., ÇETİN G., KIZILIRMAK İ., ATSIZ O., KARAYILAN E.
    International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference, Las Vegas, Nevada, Amerika Birleşik Devletleri, 26 Mayıs - 29 Kasım 2015, ss.27-36
  39. Using Local Food in Istanbul’s Marketing as a Tourist Destination
    Çetin G.
    International Interdisciplinary Business-economics Advancement Conference., California, Amerika Birleşik Devletleri, 04 Mayıs 2015, ss.96-102
  40. Tourists' Approach to Local Food
    Sengel T., Karagoz A., Cetin G., Dincer F. F., Ertugral S., Balik M.
    World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, ss.429-437
  41. The Relation between Demographic Factors and the Turnover Intention in Pre-Opening Hotel Businesses
    Akova O., Cetin G., Cifci İ.
    11th International Strategic Management Conference, Vienna, Avusturya, 23 - 25 Temmuz 2015, cilt.207, ss.377-384
  42. The characteristics of Ahi Tradition in Grand Bazaar and implications on tourist experience
    ÇETİN G., KIZILIRMAK İ.
    International Antalya HospitalityTourism and Travel ResearchConference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Aralık 2014, ss.1-7
  43. Components of Traditional Hospitality and Implications in Commercial Tourism Settings: Evidence from Istanbul
    ÇETİN G., BALIK M.
    Heritage, Tourism and Hospitality Conference, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2014, ss.158-165
  44. Analysis of Online Customer Complaints on Travel Trade
    DEMİRKOL Ş., Guliyeva D., ÇETİN G.
    International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference, İstanbul, Türkiye, 16 - 19 Temmuz 2014, ss.182
  45. Destinations’ Experiential Attributes for Middle East Tourists: Case of Istanbul
    ÇETİN G.
    7th World Conference for Graduate Research in Tourism, Hospitality and Leisure, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Haziran 2014, ss.88-94
  46. LİSANS VE ÖNLİSANS DÜZEYİNDE TURİZM ÖĞRENİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİNİN DUYGULARINI İFADE ETME VE DEMOGRAFİK VE SOSYAL ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİYİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
    AKOVA O., Çetin G., Kaya F.
    Uluslarararası yönetim ve turizm araştırmaları kongresi, Antalya, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2014, ss.1-15
  47. Impact of direct flights on destination development: The case of Turkish Airlines
    Çetin G.
    Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management Conference , Baie-Du-Tombeau, Mauritius, 04 Şubat 2014, ss.425-438
  48. Components of experiential value: Case of hospitality industry
    Cetin G., Akova O., Kaya F.
    10th International Strategic Management Conference, Rome, İtalya, 19 - 21 Haziran 2014, cilt.150, ss.1040-1049
  49. Electronic Word of Mouth Among hotel Guests: Demographic and Tripographic Factors
    İSTANBULLU DİNÇER F., ÇETİN G.
    11th International Conference on Knowledge, Economy and Management, Malta, Malta, 27 - 30 Kasım 2013, ss.520-523
  50. Lodging Tax: A Justification Tool for Tourism Sustainability
    ÇETİN G., KIZILIRMAK İ., ŞAHİN M. A.
    Sustainability Issues and Challenges in Tourism, Türkiye, ss.16
  51. Dimensions of Cultural Tourist Experience in Destinations
    ÇETİN G., Okumus F.
    6th International Conference on Services Management, Kıbrıs (Kktc), 1 - 04 Haziran 2013, ss.123-132
  52. political and economic factors affecting tourism demand between countrıes / a case from bosnıa herzegovına and turkey
    İSTANBULLU DİNÇER F., kızılırmak İ., muğan ertuğral s., çetin g., ERTUĞRAL S.
    ınternatıonal conference on economıc and social studies, Bosna-Hersek, 1 - 04 Mayıs 2013, ss.301-302
  53. Understanding the Customer Experiences from Perspective of Guests and Hotel Managers: Empirical Findings from Luxury Hotels in Istanbul, Turkey
    ÇETİN G., Okumus F.
    17th Annual Graduate Student Research Conference in Hospitality and Tourism, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 04 Ocak 2012, ss.432-443
  54. Turizmoloji Nedir? Turizmbilim Üzerine Yapılan Teorik Tartışmaları Değerlendiren Bir Analiz Çalışması
    İSTANBULLU DİNÇER F., DİNÇER M., ÇETİN G., Aslan E., İZGİ M. T., DEMİROĞLU O. C.
    Çeşme Ulusal Turizm Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 21 - 23 Kasım 2007, ss.169-180
  55. Turizmoloji Nedir? Turizmbilim Üzerine Yapılan Teorik Calışmaların Bir Analiz Çalışması
    İZGİ M. T., İSTANBULLU DİNÇER F., ÇETİN G., Demiroğlu O. C., Aslan E.
    Çeşme Ulusal Turizm Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 21 - 23 Kasım 2007, ss.490-502
  56. The Sustainable Development Of Tourism In Islands – The Case Of Buyukada – Istanbul
    İZGİ M. T., ÇETİN G., Demiroğlu O. C.
    Lessons from the Past Directions for the Future, International Tourism Bienal, Sakarya, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2007, ss.156-166
  57. The Tourism Potential Of Istanbul-Kilyos Region And The Applicable Sustainable Tourism Alternatives For The Area
    İZGİ M. T., ÇETİN G.
    New Perspectives and Values in World Tourism & Tourism Management in the Future, Antalya, Türkiye, 20 - 26 Kasım 2006, ss.915-925

Akademik İdari Deneyim

2021 - Devam Ediyor Koordinatör Yardımcısı İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü
2020 - Devam Ediyor Bölüm Başkan Yardımcısı İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü

Verdiği Dersler

Etiquette and Protocol, Lisans, 2019 - 2020
Destination Management, Lisans, 2019 - 2020
Quantitative Methods, Doktora, 2019 - 2020
Special Interest Tourism, Lisans, 2019 - 2020
Research Methods, Yüksek Lisans, 2019 - 2020
Principles of Marketing, Lisans, 2019 - 2020

Metrikler





Akademi Dışı Deneyim

Istanbul Unv.
Istanbul Universitesi
Ticari Kuruluş Özel, Discover Travel
Hamoglu Otelcilik
Ticari Kuruluş Özel, Klassis Turizm Grubu
Egebank
Ticari Kuruluş Özel, Intra Travel
TBMM Milli Saraylar
Ticari Kuruluş Özel, Egebank
Diğer Kamu Kurumu, Tbmm - Milli Saraylar