Eğitim Bilgileri
2000 - 2006
2000 - 2006Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematık Eğitimi, Türkiye
1990 - 1993
1990 - 1993Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi/ Sosyal Bilimler Enstitiüsü, Sayısal Yöntemler, Türkiye
1986 - 1990
1986 - 1990Lisans
Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen-Ed.Fak., Matematik, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
DOKUZUNCU SINIF MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM ÇÖZME STRATEJİ ÖĞRETİMİNİN DUYUŞSAL ÖZELLİKLER VE ERİŞİYE ETKİSİ
İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
1993
1993Yüksek Lisans
Güven Aralığı Oluşturmada Tekrarlı Örnekleme ve Bootstrap Yöntemlerinin Karşılaştırılması
Marmara Üniversitesi, İşletme Fak., Sayısal Yöntemler
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2008 - 2019
2008 - 2019Yrd. Doç. Dr.
İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2006 - 2008
2006 - 2008Öğretim Görevlisi Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fak., İlköğretim Böl.
1992 - 2006
1992 - 2006Öğretim Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi
1991 - 1992
1991 - 1992Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fak., Sayısal Yöntemler
Yönetimsel Görevler
2012 - 2014
2012 - 2014Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
İstanbul Üniversitesi, Eğitim Fak., İlköğretim Böl.
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Özel Öğretim Yön.I
Bilimsel Araştırma Yön.
Bilimsel Araştırma Yönt.
Özel Öğretim I
Özel Öğretim Yöntemleri II
Matematik Öğr.II
Özel Öğretim Yön.II
Öğretim Tek. ve Materyal Tas.
Genel Matematik I
Bilimsel Araş.Yön.
Öğretmenlik Uygulaması
Genel Mat. I
Matematik Öğretimi II
Matematik Öğretimi I
Seçimlik Genel Matematik
Yönetilen Tezler
2008
2008Yüksek Lisans
Etkinlikle Geometri Öğretiminin İlköğretim 6.sınıf Öğrencilerinin Erişi Düzeylerine Etkisi
YAVUZ G.
M.Mesut(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (13)
Scopus (2)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (9)
2018
20181. Mathematics Anxiety of Ninth Grade Students
YAVUZ G.
Journal of Education and Training Studies , cilt.6, ss.21-27, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20182. Do Prospective Teachers have Anxieties about Teaching Mathematics?
YAVUZ G.
International Journal of Higher Education , cilt.7, sa.2, ss.68-75, 2018 (Scopus)
2018
20183. Prospective Secondary Mathematics Teachers’ Perception on Competency of General Teacher Behaviors
ARSLAN Ç., YAVUZ G.
European Journal of Education Studies , cilt.40, sa.3, ss.96-104, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20174. Elementary School Students Perception Levels of Problem Solving Skills
YAVUZ G., DERİNGÖL Y., ARSLAN Ç.
Universal Journal of Educational Research , cilt.5, sa.11, ss.1896-1901, 2017 (Scopus)
2017
20175. Matematik Öğretmen Adaylarının En Çok Kullandığı Öğrenme Stratejisi: Akran İşbirliği
ARSLAN Ç., ERBAY H. N., YAVUZ G.
Istanbul Journal of Innovation in Education, , cilt.3, sa.2, ss.1-16, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20176. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ EN ÇOK KULLANDIĞI ÖĞRENME STRATEJİSİ: AKRAN İŞBİRLİĞİ
ARSLAN Ç., ERBAY H. N., YAVUZ G.
Istanbul Journal of Innovation in Education
, cilt.3, sa.2, ss.1-16, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20167. The Impediments Encountered While Learning Mathematics By Eight Grade Students
ERBAY H. N., YAVUZ G.
European Journal of Education Studies , cilt.2, sa.11, ss.15-28, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20168. THE IMPEDIMENTS ENCOUNTERED WHILE LEARNING MATHEMATICS BY EIGHT GRADE STUDENTS
ERBAY H. N., YAVUZ G.
European Journal of Education Studies , cilt.2, sa.11, ss.15-28, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
20139. Self-Efficacy Beliefs Of Prospective Primary Mathematics Teachers About Mathematical Literacy
YAVUZ G., Cantürk Günhan B., Ersoy E., Narlı S.
Journal of College Teaching & Learning – Fourth Quarter
, cilt.10, sa.4, ss.279-288, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
201010. The Relation among Candidate Teachers' Computer Self-Efficacies, Attitudes towards the Internet and Achievements in a Computer Course
Serin O., Saracaloğlu A. S., YAVUZ G.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.3, sa.2, ss.666-676, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201011. PROBLEM ÇÖZME STRATEJİSİ ÖĞRETİMİNİN MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMA ETKİSİ
YAVUZ G., Başer N.
e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA) , cilt.5, sa.3, ss.751-764, 2010 (Hakemli Dergi)
2004
200412. Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Tutumları Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri ile Başarıları Arasındaki İlişki
Saracaloğlu A. S., Başer N., YAVUZ G., Narlı S.
EGE EĞİTİM DERGİSİ , cilt.5, sa.2, ss.53-64, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200413. Yeniden Yapılanma Çerçevesinde Öğretmen Adaylarının Eğitim Programında Yer Alan Okul Deneyimi Dersi Üzerine Bir Çalışma
Beymen Türnüklü E., Köroğlu H., Ceylan A., YAVUZ G.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ , cilt.29, sa.309, ss.15-23, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ VE MATEMATİK OKURYAZARLIKLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA
ARSLAN Ç., Sıvacı S. Y., YAVUZ G.
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.428-435, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182. Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri ve Matematik Okuryazarlıklarına İlişkin Bir Araştırma
ÇAĞIRGAN D., ARSLAN Ç., YAVUZ G.
1.Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Yeni Ufuklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, ss.538-546, (Tam Metin Bildiri)
2017
20173. Prospective Mathematics Teachers' Learning Strategies - Matematik Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stratejileri
ARSLAN Ç., ERBAY H. N., YAVUZ G.
IV. INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY CONGRESS OF EURASIA (IMCOFE), Roma, İtalya, 23 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2016
20164. Subjects Perceived as Difficult by Elementary School Students in Turkish Mathematics Curriculum
ERBAY H. N., ARSLAN Ç., YAVUZ G.
ICHACS 2016, Prag, Çek Cumhuriyeti, 6 - 10 Kasım 2016, cilt.1, sa.1, ss.144-149, (Tam Metin Bildiri)
2015
20155. Matematik Öğrenmede Karşılaşılan Aksaklıklar (Öğrenci Görüşleri)
ERBAY H. N., YAVUZ G., Bahar O.
ITEC 2015, St. Petersburg, Rusya, 2 - 04 Eylül 2015, ss.159, (Özet Bildiri)
2015
20156. The Prospective Secondary Mathematics Teachers’ Self-Perception On Competency Of General Teacher Behaviors
ARSLAN Ç., YAVUZ G., ERBAY H. N.
ITEC 2015, St. Petersburg, Rusya, 2 - 04 Eylül 2015, ss.331, (Özet Bildiri)
2015
20157. Ortaöğretim Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
YAVUZ G., DERINGOL-KARATAS Y., ARSLAN Ç., DERİNGÖL Y.
ERPA 2015, Atina, Yunanistan, 4 - 07 Haziran 2015, ss.12-15, (Özet Bildiri)
2014
20148. Analysis of Research on Mathematics Anxiety in Selected Journals (2000-2013)
Arslan C., Deringol-Karatas Y., Yavuz G., Erbay H. N.
Global Conference on Contemporary Issues in Education (GLOBE-EDU 2014), Nevada, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Temmuz 2014, ss.118-121, (Tam Metin Bildiri)
2014
20149. The analysis of pre-service teachers' beliefs about mathematical problem solving
Yavuz G., Erbay H. N.
5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.2687-2692, (Tam Metin Bildiri)
2014
201410. Research Trends on Mathematical Problem Solving in Turkey : Master Thesis and Dissertations of 2006-2013 Period
Yavuz G., Deringol-Karatas Y., Arslan C., Erbay H. N.
Global Conference on Contemporary Issues in Education (GLOBE-EDU 2014), Nevada, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Temmuz 2014, ss.114-117, (Tam Metin Bildiri)
2014
201411. Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Çözmeye İlişkin İnançlarının İncelenmesi
YAVUZ G., ERBAY H. N.
INTE, Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201412. Attitudes of elementary school students towards solving mathematics problems
Arslan C., Yavuz G., Deringol-Karatas Y.
ERPA International Congress on Education (ERPA), İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, cilt.152, ss.557-562, (Tam Metin Bildiri)
2012
201213. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlik Algıları
YAVUZ G., ARSLAN Ç.
Matematikçiler Derneği 11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.1, (Özet Bildiri)
2012
201214. Sınıf Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları ile Öğretmen Özyeterlik Algılarının İncelenmesi
ARSLAN Ç., YAVUZ G.
21. Eğitim Bilimleri Kongresi,, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, ss.530, (Özet Bildiri)
2012
201215. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Özyeterlilik İnanaçlarının İncelenmesi
YAVUZ G., Cantürk Günhan B., Ersoy E., Narlı S.
21.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, ss.1, (Özet Bildiri)
2012
201216. Mathematical Literacy Self-Efficacy Beliefs of Prospective Mathematics Teachers
YAVUZ G., ARSLAN Ç.
12th International Congress on Mathematical Education, Seoul, Güney Kore, 8 - 15 Temmuz 2012, ss.1250-1255, (Tam Metin Bildiri)
2012
201217. Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma,
YAVUZ G., ARSLAN Ç.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.366-367, (Özet Bildiri)
2012
201218. A study on mathematical literacy self-efficacy beliefs of prospective teachers
Arslan C., Yavuz G.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.5622-5625, (Tam Metin Bildiri)
2011
201119. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlik Algıları ve Okul Deneyimi Etkinlikleri Hakkında Görüşleri
ARSLAN Ç., ÇAĞIRGAN GÜLTEN D., YAVUZ G., BİBER M.
1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.517-519, (Özet Bildiri)
2010
201020. Investigation of Preservice Mathematics and Social Sciences Teachers’ Attitudes Towards Computer
ARSLAN Ç., YAVUZ G.
4th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, ss.1, (Özet Bildiri)
2010
201021. The perceived problem solving skills of primary mathematics and primary social sciences prospective teachers
Yavuz G., Arslan C., Gulten D. C.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1630-1635, (Tam Metin Bildiri)
2009
200922. Öğretmen Adaylarının Araştırmaya Yönelik Kaygılarının İncelenmesi
ÇAĞIRGAN GÜLTEN D., YAVUZ G., ARSLAN Ç., BATDAL KARADUMAN G.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.378, (Özet Bildiri)
2008
200823. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları İle Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi: Marmara Ve Ege Bölgesi Örneklemi
DERİNGÖL Y., YAVUZ G., ÇAĞIRGAN GÜLTEN D.
VIII. UFBMEK, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.351, (Özet Bildiri)
2008
200824. Mathematics Anxiety Of Ninth Grade Students at highschol
YAVUZ G.
30th ISPA Conferences School Psychology in a changing society, Utrecht, Hollanda, 8 - 13 Temmuz 2008, ss.1, (Özet Bildiri)
2007
200725. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
YAVUZ G., Cantürk Günhan B., Başer N.
I.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, ss.55, (Özet Bildiri)
2007
200726. Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi ve Demogrofik Özelliklerine Karşılaştırılması
Cantürk Günhan B., YAVUZ G., Başer N.
I.Uluslararası Bilgisayar ve öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, ss.60, (Özet Bildiri)
2005
200527. İlköğretim Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerin Yeterlik Algılarının Karşılaştırılması Üzerine Bir Çalışma
Başer N., Cantürk Günhan B., YAVUZ G.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.515-521, (Tam Metin Bildiri)
2005
200528. Nitelikli tez Oluşturma İle ilgili Model önerisi
Başer N., YAVUZ G., Cantürk Günhan B.
II. Lisanüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2005, ss.72, (Özet Bildiri)
2004
200429. 11.Sınıf Öğrencilerinin Geometri Dersinde Karşılaştıkları Bazı kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri
Köroğlu H., YAVUZ G., Ertem S.
XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2004, ss.2279-2299
2004
200430. The Relationship Between The Post Graduate Students' Demographic Characteristic, Attitudes Towards Statics, Research Anxiety and their Scientific Research Competence
YAVUZ G., Evin İ.
7 th Conference of Earlı's JURE, İstanbul, Türkiye, 5 - 09 Temmuz 2004, ss.43-44, (Özet Bildiri)
2003
200331. Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanında Öğrenim Gören Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerin Aldıkları Eğitimden Beklentileri ve Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Başer N., Cantürk Günhan B., YAVUZ G.
Eğitimde Bilime Katkı ; Lisanüstü Eğitim Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2003, ss.26, (Özet Bildiri)
2002
200232. Lise Öğrencilerinin Fen e Yönelik Tutumları İle Başarıları Arasındaki İlişki
Saracaloğlu A. S., Başer N., YAVUZ G., Serin O.
XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkoşe, Kıbrıs (Kktc), 23 - 26 Ekim 2002, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2002
200233. Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Tutumları Ve Başarıları ile Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Arasındaki İlişki
Başer N., Saracaloğlu A. S., YAVUZ G., Narlı S.
XI.Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkoşe, Kıbrıs (Kktc), 23 - 26 Ekim 2002, ss.1
2001
200134. Öğretmen Adaylarının Matematik Dersine Yönelik Tutumları
Başer N., YAVUZ G.
Matematik Etkinlikleri 2001, Ankara, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2001, ss.1
2000
200035. 2000'li Yıllarda Matematik Öğretmenlerinden Beklenenler ve Matematik Öğretmenlerin Beklentileri
Başer N., YAVUZ G.
II.Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2000, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. THE EFFECT OF TEACHING PROBLEM SOLVING STRATEGY ON ACHIEVEMENT LEVEL IN 9TH CLASS MATHEMATICS COURSE
YAVUZ G.
ACADEMIC RESEARCHES IN EDUCATIONAL SCIENCES, Mıhladız G., Babacan H., Soldavic T., Delobegovic Dzanic N., Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.131-145, 2018
Desteklenen Projeler
2018 - 2018
2018 - 2018Matematik Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YAVUZ G. (Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STRATEJİLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YAVUZ G. (Yürütücü), ARSLAN Ç., ERBAY H. N.
2015 - 2015
2015 - 2015MATEMATİK ÖĞRENMEDE KARŞILAŞILAN AKSAKLIKLAR (ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YAVUZ G. (Yürütücü)
2014 - 2014
2014 - 2014Research Trends on Mathematical Problem Solving in Turkey : Master Thesis and Dissertations of 2006-2013 Period
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YAVUZ G. (Yürütücü)
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 11
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Haziran-2018
Haziran 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Haziran-2012
Haziran 2012Tez Savunma (Doktora)
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Nisan-2012
Nisan 2012