Eğitim Bilgileri
1992 - 1998
1992 - 1998Doktora
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik ve Halkla İlişkiler, Türkiye
1989 - 1992
1989 - 1992Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik Ve Halkla İlişkiler, Türkiye
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
Marmara Üniversitesi, Basın Yayın Yüksekokulu, Gazetecilik Ve Halkla İlişkiler, Türkiye
Yaptığı Tezler
1998
1998Doktora
Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik Ve Halkla İlişkiler
1992
1992Yüksek Lisans
Türk Amerikan İlişkilerinde Ermeni Faktörü
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik ve Halkla İlişkiler
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Kitle İletişimi ve Araçları
Halkla İlişkiler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorProf. Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2023 - 2024
2023 - 2024Prof. Dr.
Leipzig Universität, İletişim ve Medya Çalışmaları Enstitüsü
2020 - 2024
2020 - 2024Prof. Dr.
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
2009 - 2020
2009 - 2020Prof. Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2003 - 2009
2003 - 2009Doç. Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2001 - 2003
2001 - 2003Yrd. Doç. Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2000 - 2001
2000 - 2001Yrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
1998 - 2000
1998 - 2000Araştırma Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Basın Yayın Yüksekokulu, Gazetecilik Ve Halkla İlişkiler
1990 - 1998
1990 - 1998Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Basın Yayın Yüksekokulu, Gazetecilik Ve Halkla İlişkiler
Yönetimsel Görevler
2022 - 2024
2022 - 2024Fakülte Kurulu Üyesi
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
2010 - 2013
2010 - 2013Dekan
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi
2010 - 2013
2010 - 2013Fakülte Kurulu Üyesi
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2004 - 2013
2004 - 2013Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2009 - 2010
2009 - 2010Bölüm Başkanı
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
2009 - 2009
2009 - 2009Bölüm Başkan Yardımcısı
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2014 - 2014
2014 - 2014Seminer ve danışmanlık
Üniversite, Al Farabi Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Seminer ve danışmanlık
Makaleler
Tümü (31)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (25)
2021
20211. Turkish and Slovenian health ministries' use of Twitter: a comparative analysis
Okay A., Gole P. A., Okay A.
CORPORATE COMMUNICATIONS
, cilt.26, sa.1, ss.176-191, 2021 (ESCI)
2015
20152. Social Media Newsroom in Public Relatitons: Corporate Practices between Turkey and Russia
OKAY A., Canan S.
Humanities and Social Sciences Review , cilt.4, ss.83-104, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20153. SOCIAL MEDIA NEWSROOMS IN PUBLIC RELATIONS CORPORATEPRACTICES BETWEEN TURKEY AND RUSSIA
OKAY A., Seçkin C.
Humanities and Social Sciences Review , cilt.4, sa.3, ss.83-104, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20144. The Impact of Economic Crisis on Media Replections of Turkish Large Companies
OKAY A., OKAY A.
International Journal of Multidisciplinary Thought , cilt.4, sa.4, ss.487-496, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20145. Public Relations and Democracy
Okay A.
International Journal Turkic Studies Review , cilt.1, sa.1, ss.4-12, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20146. Sponsorluk
OKAY A.
Marmara İletişim Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.1-22, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
20128. The Use of Social Media by the Youth
OKAY A.
Humanities and Social Sciences Review , cilt.1, sa.2, ss.281-288, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
20109. Kurumsal İletişim ve Güven Oluşturmak
OKAY A., OKAY A.
Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi , sa.34, ss.26-31, 2010 (Hakemsiz Dergi)
2009
200910. An Analytic Study of Communication Satisfaction in the Turkish Postal Service
OKAY A., OKAY A.
Selçuk İletişim Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.51-66, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200811. MA and doctoral public relations research in Turkey (1984-2007): A quantitative study of dissertations contribution to public relations field
Okay A., Okay A.
PUBLIC RELATIONS REVIEW
, cilt.34, sa.3, ss.312-314, 2008 (SSCI)
2008
200812. The Public Relations Activities of Public Institutiions in Turkey which Shape Public Sphere
OKAY A.
Galatasaray Üniversitesi İlet-i-şim Dergisi , cilt.8, ss.9-35, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200813. Türkiye'de Lisans ve Lisansüstü Halkla İlişkiler Eğitimi: Tezlerin Halkla İlişkiler Alanına Katkısının Kantitatif Bir Çalışması (1984-2007)
OKAY A., OKAY A.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION , cilt.5, sa.2, ss.5-14, 2008 (Hakemli Dergi)
2003
200314. The Progress of Public Relations as a Profession in Turkey
OKAY A., OKAY A.
European Public Relations News , cilt.2, sa.4, ss.1-3, 2003 (Hakemsiz Dergi)
2003
200315. Public Relations Education in Turkey
OKAY A.
European Pubilc Relations News , cilt.2, sa.3, ss.5-9, 2003 (Hakemsiz Dergi)
2003
200316. Pubilc Relations in Turkey
OKAY A.
European Public Relations News , cilt.2, sa.1, ss.9-11, 2003 (Hakemsiz Dergi)
2002
200217. Genel Bir Bakış Açısından Sponsorluk
OKAY A.
Sponsorluk Bülteni , sa.2, ss.4, 2002 (Hakemsiz Dergi)
2002
200219. Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler
OKAY A.
İletişim Fakültesi Dergisi , sa.12, ss.473-498, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200220. Halkla İlişkilerin Etik Yönü
OKAY A.
CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES , sa.13, ss.192-211, 2002 (Hakemli Dergi)
2001
200121. Uluslararası Halkla İlişkiler
OKAY A., OKAY A.
İletişim Fakültesi Dergisi , sa.11, ss.267-299, 2001 (Hakemli Dergi)
2000
200022. Rakamlarla Sponsorluk Harcamalarına Genel Bir Bakış
OKAY A.
MediaCat Dergisi , sa.68, ss.56-57, 2000 (Hakemsiz Dergi)
2000
200023. Sponsorluk ve Sigorta Sektöründen Bazı Örnekler
OKAY A.
MediaCat Dergisi , sa.61, ss.54-55, 2000 (Hakemsiz Dergi)
2000
200024. Kurumsal Reklamcılık
OKAY A.
Maltepe İletişim Dergisi , sa.1, ss.85-102, 2000 (Hakemli Dergi)
2000
200025. Sponsorluk mu Yardım mı?
OKAY A.
Reklamverenler Derneği Dergisi , sa.1, ss.54, 2000 (Hakemsiz Dergi)
2000
200026. Halkla İlişkilerde Kurumsal Reklamcılık
OKAY A.
İletişim Fakültesi Dergisi , sa.10, ss.345-353, 2000 (Hakemli Dergi)
1999
199927. Kurum Kimliği ve Kurum İmajı
OKAY A.
MediaCat Dergisi , sa.55, ss.56-57, 1999 (Hakemsiz Dergi)
1998
199828. Mesenlikten Sponsorluğa Tarihi Süreç
OKAY A.
İletişim Fakültesi Dergisi , sa.8, ss.169-179, 1998 (Hakemli Dergi)
1997
199729. Mesenlik, Bağışçılık ve Sponsorluk
OKAY A.
İletişim Fakültesi Dergisi , sa.5, ss.281-293, 1997 (Hakemli Dergi)
1994
199430. Sponsorluk
OKAY A.
TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES , ss.201-209, 1994 (Hakemli Dergi)
1992
199231. Basının Basın Davalarını Ele Alışı (1988-1992)
OKAY A.
Marmara İletişim Dergisi , sa.1, ss.293-315, 1992 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. The Communicative Constitution of Organization and Internal Communication in the Coronavirus Pandemic
Asanin Gole P., OKAY A., OKAY A.
28th International Public Relations Research Symposium, Bled, Slovenya, 2 - 03 Temmuz 2021, ss.48-50, (Özet Bildiri)
2020
20202. Who needs public relations? A comparative analysis of two countries over public relations consultancy agencies
OKAY A., Gole P. A., OKAY A.
BledCom 2020, 03 Temmuz 2020, (Özet Bildiri)
2019
20193. Building Trust on Twitter in Healthcare: Content Analysis in Turkey and Slovenia
OKAY A., Gole P. A., OKAY A.
26th International Public Relations Research Symposium BledCom, Bled, Slovenya, 4 - 06 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)
2015
20154. Development of Information Society and Lifelong Learning
OKAY A.
G Global: Promblems and Prospects of Sustainable Development Conference, Astana, Kazakistan, 10 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
20145. Halkla İlişkilerde Örnek Olay Uygulamaları
OKAY A.
Materials of International Scientific and Practical Conference, Alma Ata, Kazakistan, 05 Aralık 2014, ss.24-30, (Tam Metin Bildiri)
2014
20146. Social Media Newsrooms in Public Relations: Corporate Practices between Turkey and Russia
OKAY A., Canan A. S.
2nd International Communication Conference, İstanbul, Türkiye, 10 Ekim 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
20147. Communication and Public Relations Education: Turkish Perspective
OKAY A.
Kazakshtan-2050 Strategy, Astana, Kazakistan, 03 Ekim 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
20148. Public Relations and Democracy
OKAY A.
International Scientific-Practical Conference, Almaty, Kazakistan, 17 - 18 Nisan 2014, ss.10-15, (Tam Metin Bildiri)
2013
20139. Strategic Communication in the Transition from the Post-Industrial Society to Information Societies
OKAY A.
International Scientific-Practical Conference, Alma Ata, Kazakistan, 11 Aralık 2013, (Tam Metin Bildiri)
2011
201110. From Conventional to Multimedia Journalism: The Experience of Istanbul Universtiy Faculty of Communication’s Newspaper (İletim)
Okay A.
V. International Scientific and Practical Conference, Kazan, Rusya, 15 - 16 Aralık 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201111. Strategic Communication with the Media in Crisis Periods: A Study on Turkey’xxs Twenty Most Favorite Corporations and Twenty Biggest Corporations’xx Media Reflection and How They Use Communication on Their Web Sites
OKAY A., OKAY A.
61st International Communication Association Conference, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201112. Sponsorship as an International Communication Tool in Example Turkish Airlines
OKAY A., TEREK ÜNAL G.
XXIII. Sinergie-Euprera Congress: Corporate Governance and Strategic Communication, Milan, İtalya, 9 - 11 Kasım 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201113. “Strategic Communication With the Media in Crisis Periods: A Study On Turkey’s Most Favorite Twenty Organizations and Biggest Twenty Organizations’ Media Reflection and How They Use Communication on their Websites”
OKAY A., OKAY A.
Internatıonal Communıcatıon Assocıatıon Ica Annual Conference, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 26 - 30 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201114. Kurumsal Özgürlük: Medyadan Bağımsız İletişim
OKAY A., Ertem T.
Türkiye-Ukrayna Medya İlişkileri Uluslararası Konferansı, Kiev, Ukrayna, 11 - 13 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
2008
200815. Turkish society and the Bulgarian image among people immigrating Bulgaria
Okay A.
11th International Scientific Conference, Sofija, Bulgaristan, 14 - 15 Kasım 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200716. Windows Opening to Cultures: An Overview of Cultural Entities through the Governmental Websites of Southeastern European Countries
OKAY A., GÖKSU N. F.
10th International Scientific Conference, Sofya, Bulgaristan, 18 - 19 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
200617. Halkla İlişkiler ve Hedef Kitleyle İletişimde Kurumsal Web Sitelerinin İncelenmesi
OKAY A., CANPOLAT N.
Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200618. The Image of Balkan Countries
OKAY A.
9th International Scientific Conference, Sofya, Bulgaristan, 19 - 20 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)
2003
200319. Children Programme Sponsorship on Television
OKAY A.
1st International Children Conference, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Nisan 2003, (Tam Metin Bildiri)
2002
200220. PR-Profile der türkischen PR-Ausbildung
OKAY A., OKAY A.
PR-Ausbildung im deutschsprachigen Raum, Lingen, Almanya, 21 - 23 Kasım 2002, (Tam Metin Bildiri)
2001
200121. Halkla İlişkilerde İtibar Yönetimi
OKAY A., OKAY A.
2. Ulusal İletişim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2001, cilt.2, ss.629-639, (Tam Metin Bildiri)
1997
199722. Sponsorluk ve Belgesel Film Sponsorluğu
Okay A.
Belgesel Sinemacılar Birliği 1. Ulusal Konferansı, İstanbul, Türkiye, 01 Ocak 1997, ss.132-147, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20242. Çok Boyutlu Ülke İtibarı ve Ülke İtibarının Ölçüm Modelleri
Okay A.
Halkla İlişkilere Dair: Prof. Dr. Alaeddin Asna'ya Saygı Kitaı, ÖZGEN EBRU, AKAY RAFET AYKUT, Editör, Pozitif Yayınevi, İstanbul, ss.122-160, 2024
2022
20223. Halkla İlişkiler Teori ve Yaklaşımlarına Giriş
OKAY A., OKAY A.
Der Yayınevi, İstanbul, 2022
2018
20184. Country Image of Kazakhstan in Turkey
OKAY A.
PR и CM И в Казахстане, , Editör, Almaty, Almaty, ss.47-85, 2018
2018
20185. Achieving Business Expectations from Soft Skills in the Fields of Innovative Management, Leadership, and Communication
Gole P. A., Andonov D., OKAY A., Ritonija N., Trajkoska Z., ERASLAN YAYINOĞLU P., et al.
Linking Business and Communication, Pedja Asanin Gole, Editör, DOBA Business School, Maribor, ss.181-204, 2018
2016
20166. Trust and Theory of Trust
Okay A.
Trust in Communication Management, Okay A., Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.15-36, 2016
2016
20167. Sağlık İletişimi, Sponsorluk ve Halkla İlişkiler : Etkili Bir Üçgen Mi
OKAY A., OKAY A.
İletişimin Gücü, Filiz Balta Peltekoğlu, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.229-250, 2016
2013
20139. Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları
OKAY A., OKAY A.
Der Yayınları, İstanbul, 2013
2013
201310. The Changing Profession of Public Relations
OKAY A., Carayol V., Tench R.
Peter Lang see Lang, Brussels, 2013
2009
200913. Kurumsal Reklamcılık: Reklamdan Kurumsal Reklama Giden Yol
OKAY A.
Derin Yayınları, İstanbul, 2009
2009
200914. Halkla İlişkiler Amaçlı Reklamcılık
OKAY A.
Reklamların Toplumsal Yansımaları ve Yeni Reklam Biçimleri, Yavuz Şahinde, Editör, Ütopya Yayınevi, İstanbul, ss.190-216, 2009
2007
200715. The Place of Theory in Public Relations Practice
OKAY A., OKAY A.
Public Relations: From Theory to Practice, T. Hansen Horn, and Neff B. Dostal , Editör, Allyn & Bacon, Boston, ss.300-316, 2007
2004
200417. Die Beziehungen vor PR Verantwortlichen und Journalisten in der Türkei
OKAY A., OKAY A.
Schwierige Verhältnisse İnterdependenzen zwischen Journalismus und PR, Altmeppen, K.D., Röttger U., Bentele G., Editör, Vs Verlag Für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, ss.1, 2004
2004
200418. Contemporary Girls of Contemporary Turkey
OKAY A., OKAY A.
The Evolution of Public Relations: Case Studies From Countries in Transition, Judy VanSlyke Turk, Linda H. Scanlan, Editör, Institute For Public Relations, Gainsville, ss.23-38, 2004
2003
200319. Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları
OKAY A., OKAY A.
Der, İstanbul, 2003
2002
200220. Televizyonda Program Sponsorluğu ve Uygulamaları
OKAY A.
İstanbul Üniversitesi Basımevi, İstanbul, 2002
Desteklenen Projeler
2012 - 2015
2012 - 2015Türkiye deki Sağlık Kuruluşlarına Duyulan Güven ve İtibar İlişkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Doğan D.(Yürütücü), Okay A.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2010 - 2015
2010 - 2015EUPRERA
Üye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Eylül 2012
Eylül 2012
EUPRERA 2012
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Okay A.
İstanbul, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 3
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Nisan-2013
Nisan 2013