Tıp Eğitiminde yabancı cisim enfeksiyonlarının patogenezi ve klinik yönetiminin öğretilmesinde sanal gerçeklik teknolojisi kullanarak simülasyon platformunun geliştirilmesi


Öksüz L.(Yürütücü), Haspulat M., Aktaş Z.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2020 - 2021

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Kasım 2020
  • Bitiş Tarihi: Ekim 2021

Proje Özeti



Son yıllarda giderek gelişen teknoloji alanının tıp alanına entegrasyonu tıp eğitimi açısından bir gereklilik olmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, Artırılmış Gerçeklik-AR ve sanal gerçeklik-VR teknolojisine dayalı tıp eğitimi konuları oluşturmak, teorik bilgi ve modelleri animasyon teknolojisiyle sunarak öğrenmeyi kolaylaştırmaktır. Bu şekilde tıp öğrencilerinin teorik kavramları üç boyutlu olarak gözünde canlandırması mümkün olacaktır.
Bu projede, Tıp Fakültesi, Tıbbi Mikrobiyoloji eğitiminin sanal gerçeklik teknolojisi kullanılarak geliştirilmesi planlanmıştır. Bu amaçla, öncelikli alanlardan (protez enfeksiyonu, kateterle ilişkili bakteriyemi, ventilatörle ilişkili pnömoni, antibiyotiklere etki mekanizmaları) başlamak üzere, enfeksiyonun etiyopatogenezi, mikroorganizmaların patofizyolojisi, oluşturduğu hastalıklar ve bakterilerin tedaviye karşı gösterdiği direnç mekanizmaları, animasyon filmleri şeklinde hazırlanmış olarak öğrencilere sanal gözlükler aracılığıyla gösterilecek ve bu şekilde öğrencinin tamamen üç boyutlu olarak mikroorganizmaların dünyasına girmesi sağlanarak konunun ayrıntılarının anlaşılabilmesi sağlanabilecektir. Bu amaçla, öncelikle belli bir enfeksiyonun etiyopatogenezi ele alınıp bu bakterinin virülans faktörleri, insan vücudunda enfeksiyon oluşturma bölgeleri, tedavisi ve bu tedavide kullanılan antibiyotiklere karşı oluşturduğu direnç mekanizmaları teorik olarak hazırlanıp bir senaryo oluşturulacak ve bu senaryo üzerinden bir animasyon filmi hazırlanacaktır. Eğitim sırasında sanal gözlükler aracılığıyla öğrencinin bilgiyi hem teorik olarak öğrenmesi, hem de animasyondaki görüntü üzerinde ayırt etmesi ve bu şekilde konuyu tam olarak öğrenmesi sağlanacaktır. Aynı modül, verilen bilginin sınanması amacıyla sınav modülü olarak da kullanılabilecektir. Tıp eğitiminde, Dahili Bilimlerden Cerrahi Bilimlere kadar tüm alanlarda enfeksiyon hastalıklarının önemli yer tutması nedeniyle, bu sanal gerçeklik modelinin tıp öğrencilerinin meslek hayatlarına önemli katkılar yapacağı düşünülmektedir.