Soydan Erdemir A. (Yürütücü), Alp Özal H., Eser G.
TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2025
Önerilen
projenin konusu kız çocuklarının eğitiminde ve kadınların meslek sahibi
olmasında önemli bir rol oynayan Kız Enstitülerinde okumuş kadınların, kurumun
öğrencileri ve/veya mezunları olarak yaşadıkları deneyimin, kadınların modern
meslekleri edinmeleri ve ekonomiye eklemlenmelerinin toplumsal tarihi çerçevesinde
analiz edilmesidir. Kız Enstitülerinin kurulmaya başladığı 1928’le ortaokula
dayalı 3 yıllık okullar olarak yeniden düzenlendiği 1963 yılları arasındaki
dönemi kapsayacak olan bu çalışma temel olarak sözlü tarih yöntemine
dayanacaktır. Kız Enstitülerinde okumuş kadınlarla yapılacak görüşmelerle
artık çok yaşlanmış bir kuşağın bireysel tanıklıkları ve deneyimlerinin
toplumsal ortak hafızaya aktarılması toplumsal tarih yazımı açısından olduğu
kadar kadınların meslek/emek tarihi açısından da önemlidir.