Farklı profildeki üstün zekalı öğrencilerin tanılanma oranının arttırılması için eğitim materyalleri geliştirme ve etkililiğini sınama


BİBER M. (Yürütücü), KÖSE BİBER S., ŞİMŞEK İ., KARTAL E., CAN T., ÖZYAPRAK M.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2017 - 2017

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Mart 2017
  • Bitiş Tarihi: Aralık 2017

Proje Özeti

Üstün zekalı olarak tanımlanan öğrenciler hakkında en yaygın yanlış anlamalardan biri, bu çocukların akademik olarak başarılı olmasının kaçınılmaz olduğu ya da her akademik olarak başarılı olan çocuğun üstün zekalı olduğudur. Oysa ki üstün zekalı öğrencilerin bir kısmının akademik başarı düzeyleri, yetenekleri baz alındığında düşük olabilir. Üstün zekalı öğrencilerin %50'si yeteneklerinin altında performans göstermektedirler. Bunun bir nedeni üstün zekalıların kendi içinde farklı özellikleri ve ihtiyaçları oluşudur. Bu çeşitliliği bilmek, doğru tanılama yapmak ve çocukları kendi ihtiyaçlarına uygun şekilde eğitmek açılarından çok önemlidir. Bu bağlamda araştırmanın amacı öğretmenleri farklı üstün zekalı çocuk profilleri hakkında eğitmek adına özgün eğitim materyalleri hazırlayarak, bu materyallerin etkililiğini araştırmak olmuştur.