Din eğitimi bireyin iç ve dış dünyasını anlamasına katkıda bulunurken, toplumsal dönüşüm ve sürekliliğin sağlanabilmesi gibi pek çok işlevi de üstlenir. Geçtiğimiz asırdan itibaren eğitim ve ekonomi arasındaki yakınlaşan ilişkiler din eğitimi alanına da yansımış, bu işlevlere istihdam alanlarına işgücü yetiştirmeyi de eklemiştir. İşgücü yetiştirme, ülkemizde ilahiyat fakülteleri çatısı altında sürdürülen yüksek din öğretiminin de temel işlevlerinden biri haline gelmiştir. 1990’lı yıllardan itibaren ilahiyat fakültesindeki kız öğrencilerin sayısal olarak artışı ise, uzun vadede ilahiyat mezunlarının istihdam alanlarını da etkileyeceğe benzemektedir. Bu da, doğal olarak uzun vadeli eğitim politikalarının geliştirilebilmesi için mevcut durumun detaylarıyla incelenmesi zorunluluğunu ortaya çıkarmaktadır. Yüksek öğretim ve istihdam arasındaki ilişkileri cinsiyet oranlarının değişiminden hareketle inceleyen çalışmamız, dört temel bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yüksek din öğretimi ve istihdam arasındaki ilişki üzerine durulduktan sonra, ikinci bölümde kadınların istihdam alanlarına katılımlarındaki artışın nedenlerine değinilecektir. Üçüncü bölümde İlahiyat fakültelerinde okuyan kız öğrenciler ile mezunların durumu incelenecek, dördüncü ve son bölümde kız öğrencilerin mezuniyet sonrasındaki alternatifleri değerlendirilecektir.
Religious education carries out many different functions such as promoting social change and continuity as well as providing necessary means for the individual to understand one’s inner and outer world. During the twentieth century, the growing cross-cutting relation between education and economy started to have its steady impact on the religious education through the training of the labour force into the mentioned functions. It has also become one of the main functions of the higher religious education in Turkey. Nevertheless, the increasing numbers of female students in the faculties of theology might affect the existing employment fields or open new ones for the graduates in the long-term. Thus, the primary purpose of this paper is to explore these relations in light of the observed changing gender ratios in the faculties of theology. It is comprised of four chapters – the first one elaborates on the relation between higher religious education and employment whereas the second touchеs upon the increase of women employment and its relation with education. Then, the paper offers an analysis of the numbers of female students and female graduates. Finally, the employment alternatives for female graduates from faculties of theology are discussed.