Sosyal Ağları Kullanmak Firmayı Daha Değerli Yapar mı? Sosyal Ağların Entellektüel Sermayeye Etkisi


TAŞPUNAR S., Altuntaş C.

1. International Symposium on Accounting and Finance, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2012, ss.503-514

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.503-514
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

 

Bilgi teknolojilerinin gelişimiyle, firmaların faaliyetlerinde büyük bir yer kaplayan internetin, entellektüel sermayeye etkisinin büyük olduğunu söylemek mümkündür. Bu etkinin de ölçülüp, değerlendirilebilir hale gelmesi önem arz etmektedir. Örneğin firmalar, sosyal paylaşım sitelerinde müşterilerle interaktif bir iletişim kurarak, müşteri sadakatini arttırma imkânı bulmakta; böylece müşteri takiplerini daha iyi yapabilmektedir. Yapılan araştırmalar firmaların rekabet gücünü ve performansını, büyük bir oranda, entellektüel sermayelerinin etkilediği sonucunu göstermektedir.

Bu çalışmanın amacı, firmaların Facebook ve Twitter gibi sosyal ağları kullanmasını, entellektüel sermaye üzerindeki etkilerini çeşitli finansal oranlar yardımıyla hesaplamak ve bu değerlerin nasıl raporlanacağını ortaya koymaktır. 

 

It is possible to say that internet has a huge effect on intellectual capital with the development of information technologies. It is important measured and evaluated of this effect. For example, companies find the opportunity to increase customer loyalty by communicating with customer in an interactive on social networking sites. Thus, the customer can better follow-up. Research also shows that intellectual capital affects firms’ competitiveness and performance.

The aim of this study is to calculate the effects on intellectual capital using social networks like Facebook and Twitter, with variety of financial ratios and determine how these values ??are reported.