Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim Politikaları ve Yeni Politika Önerileri


Creative Commons License

Ulus L., Çetin M.

Liberal Düşünce, sa.107, ss.129-165, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.36484/liberal.1079594
  • Dergi Adı: Liberal Düşünce
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.129-165
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

21. yüzyıl, başlangıcından itibaren insanoğlunun geçirdiği üç büyük devrimden sonuncusu

olan Bilgi Çağı’nın tüm dünyada etkilerini hissettirmeye başladığı bir dönemi

de temsil etmektedir. Bu yeni döneme uyum/geçiş ihtiyacı eğitim politikalarının

ve özellikle de eğitimin önemini daha da altını çizmiş; Bilgi Çağı’nın gereklerine

göre yeniden dizaynını zorunlu kılmıştır. Okul öncesi dönemin insan gelişiminin ve

eğitiminin en önemli yılları olduğu her geçen gün yeni araştırmalarla ortaya çıkmış,

ülkelerin okul öncesi eğitim politikalarına verdikleri önem her geçen gün artmıştır.

Ancak bu gelişmelere rağmen Türkiye’de okul öncesi eğitimde bütüncül ve etkili politikaların

geliştirilmesi mümkün olmamıştır. Bu çalışmada, eğitimin ilk ve en önemli

basamağı olan okul öncesi eğitimin Türkiye’deki durumu geçmişten günümüze incelenerek,

yeni çağın da gerekleri ışığında politika önerilerine yer verilecektir.