Liberal Düşünce, sa.107, ss.129-165, 2022 (Hakemli Dergi)
21. yüzyıl, başlangıcından itibaren insanoğlunun geçirdiği üç büyük devrimden sonuncusu
olan Bilgi Çağı’nın tüm dünyada etkilerini hissettirmeye başladığı bir dönemi
de temsil etmektedir. Bu yeni döneme uyum/geçiş ihtiyacı eğitim politikalarının
ve özellikle de eğitimin önemini daha da altını çizmiş; Bilgi Çağı’nın gereklerine
göre yeniden dizaynını zorunlu kılmıştır. Okul öncesi dönemin insan gelişiminin ve
eğitiminin en önemli yılları olduğu her geçen gün yeni araştırmalarla ortaya çıkmış,
ülkelerin okul öncesi eğitim politikalarına verdikleri önem her geçen gün artmıştır.
Ancak bu gelişmelere rağmen Türkiye’de okul öncesi eğitimde bütüncül ve etkili politikaların
geliştirilmesi mümkün olmamıştır. Bu çalışmada, eğitimin ilk ve en önemli
basamağı olan okul öncesi eğitimin Türkiye’deki durumu geçmişten günümüze incelenerek,
yeni çağın da gerekleri ışığında politika önerilerine yer verilecektir.