Türkiyat Mecmuası, cilt.35, sa.1, ss.143-172, 2025 (Scopus)
Osmanlı İmparatorluğu’ndaki millet sisteminde gayrimüslim nüfusun bir parçası, Türkiye Cumhuriyeti’nde ise
komşu olarak Yunanlar ile ilişkilerimiz tarihî süreç içerisinde özellikle siyasi gelişmelere bağlı olarak değişiklik
göstermektedir. Bu kapsamda, milletlerin birbirleri hakkındaki görüşleri, birbirlerine yaklaşımları, iletişimin dijital
hâli ve “komşu” ya da “öteki”ne dair algılamaları #TürkYunanDostluğu, #TurkishGreekFriendship, #TürkiyeYunanistan
ve #TurkeyGreece etiketleriyle yapılan Instagram paylaşımları üzerinden değerlendirilecektir. Paylaşımlar incelenirken
Türk-Yunan iletişimini temel alan gönderiler değerlendirmeye alınacaktır. İncelenecek gönderilerin tarih
aralığı 1 Ocak 2024-31 Aralık 2024 şeklinde sınırlandırılacaktır. İlgili gönderilerde kullanıcıların birbirlerini algılama
ve birbirlerine yaklaşımları incelenerek paylaşımlar üzerinde içerik analizi yapılacaktır. Örneklem olarak belirlenen
etiketler üzerinden iletişimin analiz edilmesi, dijital çağda kültürel ve toplumsal ilişkiler üzerindeki etkisini
göstermesi açısından önem taşımaktadır. Çalışmanın özgünlüğü ise Türk-Yunan ilişkilerinin dijital iletişim temelli bir
yaklaşımla analiz edilmesi noktasında ortaya çıkmaktadır. Bu doğrultuda, Yunan halkı ile ilişkilerin dijital mecralar
üzerinden incelenerek analiz edilmesinin mevcut literatüre anlamlı ve özgün bir katkı sunması beklenmektedir.
Within the millet system of the Ottoman Empire, a segment of the non-Muslim population was integrated; in the
Republic of Türkiye, however, our relations with the Greeks as neighbors have varied over the course of history,
especially depending on political developments. This study explores how nations perceive one another, approach
each other, and define the "neighbor" or "other" in the digital age by analyzing Instagram posts tagged with
#TürkYunanDostluğu, #TurkishGreekFriendship, #TürkiyeYunanistan, and #TurkeyGreece. The analysis is limited to
posts explicitly addressing Turkish-Greek communication, shared between January 1, 2024, and December 31, 2024.
Using content analysis, the study investigates how users perceive and engage with one another through these posts.
The selected hashtags provide valuable insight into the influence of digital communication on cultural and societal
relations. The study’s originality lies in its focus on digital communication to analyze Turkish-Greek relations. This
Instagram-based exploration is expected to contribute meaningfully and uniquely to the existing literature by
presenting a new perspective on interactions between the two nations.