İLETİŞİM VE EĞİTİMDE DİJİTAL YAKLAŞIMLAR


Creative Commons License

Bal Z. E.

Der Yayınları, İstanbul, 2021

  • Yayın Türü: Kitap / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: Der Yayınları
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dijitalleşmenin giderek hız kazanmasıyla birlikte yeni ileti-

şim teknolojileri eğitimde büyük önem kazanmaya başlamıştır.


Kurumların dijitalleşme ile değişen yapısının, eğitim boyutuyla


incelendiği çalışmada, dijitalleşme, yeni iletişim araçları, toplum-

ların gelişiminde teknolojik gelişim serüveninin de bir parçası ve


devamı olarak ele alınmış, kişilerarası iletişim alanına etkileri ve


iletişim tercihleri üzerinden değerlendirilmiştir. Yakınsak tek-

nolojilerin gelişmesiyle artan ve artmakta olan dijital kullanımın


neden olduğu dönüşümlerin tartışıldığı çalışmada, dijitalleşmenin

eğitim üzerindeki etkilerinin birey ve gelişimi açısından kapsamlı

etkisi bir arada ele alınmıştır.

Çoğunluğu dijital sistemin içerisinde doğan ve milenyum


kuşağı sayılan benzer sayıda uzaktan ve örgün öğrenim öğrenci-

sinden, uzaktan eğitim sistemi ve geleneksel eğitim sistemi yön-

tem ve uygulamaları arasında karşılaştırmalar yapılmıştır. Kitapta


öğrencilerin yeni iletişim süreçlerindeki değişimlerle birlikte, bir

üst kuşak ile kurdukları iletişimin, otoriteye bakışlarının değişip

değişmediğinin de sorgulanması yapılmaktadır.


Günümüzde yaygın olarak kullanılan dijital araçların bir tek-

nolojik gelişimin parçası olduğundan hareketle, çalışmanın litera-

tür kısmında, dijitalleşme ve birey ekseni kadar, toplum ve tek-

noloji aksına da yer verilmiştir. Teknolojik gelişmelerin üretim


süreçlerindeki ve toplumsal gelişmeler tarihindeki yerine dijital-

leşme teorileri bağlamında teknolojik işlev, toplum ve birey ikiliği


tartışması açısından değinilmiştir.

Çalışmam sırasında desteğini esirgemeyen Sn. Prof. Dr.

Ceyhan Kandemir’e, Sn. Prof. Dr. Ergün Yolcu’ya, Sn. Prof. Dr.

Nilüfer Sezer’e, Sn. Prof. Dr. Nilüfer Timisi’ye, Sn. Prof. Dr.

Suat Gezgin’e, Prof. Dr. Ayşen Gül Akkor’a, sevgili hocam ve


dostum Doç. Dr. Emine Zeynep Suda’ya, sevgili hocam ve dos-

tum Doç. Dr. Zahide Ayyıldız’a, sevgili hocam ve dostum Doç.


VI Zeynep Ekin Bal

Dr. Aylin Aktükün’e ve sevgili dostlarım Doç. Dr. Fırat Tufan’a,

Araş. Gör. Kemal Deniz’e, Araş. Gör. Fatma Pınar Arslan’a, Araş.

Gör. Nil Çokluk’a ve sevgili Mustafa Şapşap’a, son olarak her


zaman yanımda olan biricik Çiğdem Kayacan’a sonsuz teşekkür-

lerimi borç bilirim. Çalışmamın araştırma kısmının uygulanma-

sı konusunda bana yardımcı olan İstanbul Üniversitesi Bilimsel


Araştırma Projeleri Birimi’ne ve Çözüm Araştırma Şirketi’ne des-

tekleri ve emekleri için teşekkürlerimi sunarım.