Yenilikçi Girişimcilik ve Hizmet Endüstrisinin Gelişimi: Makro İktisadî Bir Perspektif


Hacıoğlu V.

Journal of Interdisciplinary Innovation Studies, cilt.1, sa.1, ss.69-75, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu makale yenilikçi girişimcilik ile hizmet endüstrisinin gelişimindeki artış trendi arasındaki bağlantıyı incelemektedir. Piyasa başarısızlığı teorileri hizmetlerin farklı örgütlenme şekillerinin varlığını özellikle dijital mübadele networklerinde doğrulamaktadır. Hizmet inovasyonuna alternatif yaklaşımlar araştırmamızı hizmetlerin geliştirilmelerindeki inovasyonları analiz etmek üzere daha ileriye taşımamıza yol açmaktadır. Hizmet inovasyon kavramlarının çağdaş sınıflandırmaları hizmet gelişim modeli kurmak için gerekli araçları sağlamaktadır. Bu amaçla, çalışmamızda hizmet inovasyon fonksiyonunu, girişimcilikle genişletilmiş üretim fonksiyonunun özel bir versiyonu olarak tanımlıyoruz. Hizmet gelişim sistemi ile birlikte üretim faktörleri yerine değişim faktörlerinin parametrelendirilmesi hizmet endüstrisinin dinamiklerine dair daha net bir anlayış ortaya koymaktadır. Örgütsel iktisat paradigmasının aksiyomlarının üzerine temellendirilen hizmet gelişim modeli yeni hizmet inovasyonlarının piyasalara entegre olma yöntemlerini göstermektedir.

Anahtar kelimeler: Hizmet inovasyonu, yenilikçi girişimcilik, hizmet gelişim modeli, hizmet endüstrisinin dinamikleri, hizmet inovasyon fonksiyonu 

This article examines the link between innovative entrepreneurship and increasing trend on development of service industry. Market failure theories justify the existence of different forms of organization of services especially in digital exchange networks. Alternative approaches to service innovation allow us to further our research to analyze theoretical aspects of innovations in the development of services. The contemporary classification of service innovation concepts supplies us sufficient tools to construct the service development model. For this end, in our study we define service innovation function which is a special version of entrepreneurship augmented production function. Together with service development system, parametrization of factors of change rather than factors of production gives clearer understanding of the dynamics of service industry. The service development model founded on the axioms of organizational economics paradigm indicated the integration methods of new service innovations to the markets.

Keywords: Service innovation, innovative entrepreneurship, service development model, dynamics of service industry, service innovation function