Akıllı Şehirler Kavramı Çerçevesinde Akıllı Destinasyonların Gelişimi ve Ölçümü: Türkiye’den Örnekler


Creative Commons License

DENİZ M.

Eurosian Conference on Languages and Social Sciences, Antalya, Türkiye, 29 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.108-119

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.108-119
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Turizm endüstrisi küreselleşme ve bilgi teknolojilerinde meydana gelen hızlı gelişmelerin etkisi ile önemli bir değişim süreci geçirmektedir. Daha da önemlisi bu değişim bütün organizasyonlara ve toplumlara akıllılık (smartness) kavramını getirmiştir. Günümüzde turistlerin beklentilerini ve seyahatlerinden elde ettikleri  tecrübeleri şekillendiren sadece turizm şirketlerinin kalitesi veya turizm destinasyonlarındaki lüks oteller ve yerleşiklerin tavırları değil aynı zamanda  turizm sektöründeki tüm oyuncuların çabaları kadar turistik şehirlerin (destinasyonların) akıllı şehir (smart city) olup olmamaları ile de belirlenmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojileri (ICTs) sayesinde bir şehirde ‘’smartness’’ / akıllılık kavramı geliştirilebilir ve turistlere de bu imaj ile tanıtım yapılabilir ise rekabet edilebilirlik düzeyi de arttırılabilir. Bu çalışmada Türkiye’deki üç önemli turizm destinasyonu –İstanbul, Antalya ve İzmir- akıllı şehir kavramı açısından ele alınarak, diğer rakipleri ile  karşılaştırmalı bir analiz yapılacaktır. Diğer bir deyişle, ‘’akıllı turizm destinasyonları’’ olarak tanımlanabilmesi için destinasyondaki turizm aplikasyonlarını/uygulamaları keşfederek bunların sunduğu fırsat ve tehlikelere dikkat çekilecektir.