Sosyal Medyadaki Kullanıcı Paylaşımlarının Tanınırlık Üzerine Etkisi: Uber Örneği


Gönenç A., Kılıç E.

İletişim Çalışmaları, Aytekin İşman,Aydın Ziya Özgür,Mustafa Öztunç, Editör, Sakarya üniversitesi Yayınları, Sakarya, ss.172-190, 2020

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2020
  • Yayınevi: Sakarya üniversitesi Yayınları
  • Basıldığı Şehir: Sakarya
  • Sayfa Sayıları: ss.172-190
  • Editörler: Aytekin İşman,Aydın Ziya Özgür,Mustafa Öztunç, Editör
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada; sosyal medyada kullanıcıların kendileri tarafından gerçekleştirilen

paylaşımların, bir markanın kaderini belirlemede ne kadar etkili olabileceği

gösterilmek istenmektedir. Sosyal medyada kendilerine ait hesaplardan, hiçbir şekilde

markaların istek ve arzusu dâhilinde gerçekleşmeyen, adeta bir destek veya boykot

hareketi gibi karşımıza kendiliğinden çıkan paylaşımlar ile bir markanın kâr zarar

durumuna etkileri hakkında da bilgiler verilmektedir.

Bu çalışmada markalar tarafından gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerinin nasıl

gerçekleştirildiği hakkında bilgiler aktarılmaktadır. Normal şartlarda bir markanın

veya ürünün tanıtımında izlenen yollar, çalışmaya konu olan UBER’in faaliyetleri,

yaşanan olaylar karşısında en etkili sosyal medya mecralarından olan Twitter’da

gerçekleşen kullanıcı paylaşımları sonrasında UBER açısından olayların nasıl

geliştiği anlatılmakta ve sosyal medyanın, bir markanın değerinde ne gibi etkiler

yaratabileceği açıklanmaya çalışılmaktadır.