Tokyo 2020 Olimpiyat Oyunları Bağlamında Türk Sporcuların Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları


Creative Commons License

Arvas İ. S., Kantürk K.

The 4th Physical Education, Sport, Recreation & Dance Congress, İstanbul, Türkiye, 10 - 11 Eylül 2021, cilt.1, ss.148-181

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.148-181
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İnternet teknolojisi bireysel ve toplumsal yaşamın pratiklerini her geçen gün biraz daha dönüştürmektedir. Bu teknoloji bağlamında oluşan medya düzenine sürekli yeni mecralar eklenmektedir. Sosyal medya ifadesi ise söz konusu mecraların genelini tanımlamak için kullanılmaktadır. Çağımızın en geniş, en etkili ve en ölçülebilir iletişim ortamı olan sosyal medya, araştırmacıların da vazgeçilmez çalışma alanı haline gelmiştir. İnsanların sosyal
medya kullanım alışkanlarına ilişkin yapılan çalışmalar ise bu alanın popüler başlıklarından biri olmuştur. Bu çalışmanın da temel amacı sporcuların sosyal medya kullanım alışkanlarını belirli bir vaka çalışması üzerinden tespit etmektir. Çalışma, Tokyo 2020 Olimpiyat Oyunları’nda madalya kazanan Türk sporcular ile sınırlandırılmıştır. Bu sınırlama bağlamında çalışmada söz konusu sporcuların sosyal medya kullanım alışkanları üzerinde
Tokyo Olimpiyat Oyunları’nın etkisi ölçülmüştür. Nicel paradigma ile gerçekleştirilen bu çalışmada aynı zamanda sporcuların ne zamandan beri, ne sıklıkta, hangi tür içeriklerle sosyal medya kullandıkları ve aldıkları geri bildirim oranlarında olimpiyatların ne derece
etkili olduğu sorularına da cevaplar aranmıştır.
Anahtar Kelimeler: İnternet, sosyal medya, spor, Tokyo Olimpiyatları.