Luciano Floridi: Yaşamiçi Manifesto: Hiperbağlı Bir ağda İnsan Olma


Creative Commons License

Kamer V.

Diğer, ss.203-211, 2017

  • Yayın Türü: Diğer Yayınlar / Diğer
  • Basım Tarihi: 2017
  • Sayfa Sayıları: ss.203-211
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZ

Yaşamiçi Menifesto4, 8 Şubat 2013 tarihinde, Brüksel'de, Avrupa Komisyonu İletişim Ağları, İçerik ve Teknoloji Genel Müdürlüğü (DG Connect) tarafından düzenlenen bir etkinlikte açılış konuşması olarak ilk defa sunulmuştur. Manifesto, yine DG Connect tarafından organize edilen ve başkanlığını Luciano Floridi'nin yaptığı Yaşamiçi Grubu5 tarafından kaleme alınmıştır. Manifesto üzerine yapılan yorumlar, Luciano Floridi editörlüğünde, Springer Yayınevi tarafından, 2015 yılında, kitap olarak yayımlanmıştır.6 İçinde bulunduğumuz enformasyon çağının7 ve teknolojinin insana etkileri felsefe başta

olmak üzere, sosyal bilimlerin önemli ve güncel konularından biri durumundadır. Bu konudaki felsefe çalışmalarından birini Türkçeye kazandırabilmek adına metin dilimize çevrilmiştir.

Anahtar Kelimeler: enformasyon çağı, enformasyon felsefesi, teknoloji, sanal gerçeklik, kamusal alan, kimlik, yönetişim, dijital okuryazarlık, büyük veri.

ABSTRACT

On the 8th of February 2013, The Onlife Manifesto was released at an inaugural event held in Brussels by DG Connect, the European Commission Directorate General for Communications Networks, Content & Technology. The Manifesto was the outcome of the work of a group of scholars, organised by DG Connect, which Luciano Floridi hold the chair. The discussions made on the Manifesto were published as a book in 2015 by Springer, edited by Luciano Floridi. The effects of the current information age and technology on humans is among the most important and prevalent subjects of social sciences, particularly philosophy. The text was translated in order to introduce one of philosophical studies on this subject to Turkish language.

Keywords: information age, philosophy of information, technology, virtual reality, public sphere, identity, governance, digital literacy, big data.