MICHAEL Chekhov'un OYUNCULUK YAKLAŞıMıNıN KONSTANTİN STANİSLAVSKİ’DEN AYRıldığı NOKTALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME


Creative Commons License

ÖZÜAYDIN N. U.

Tiyatro Araştırmaları Dergisi - Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü Hakemli Dergisi, sa.38, ss.53-68, 2014 (Hakemli Dergi)

Özet

Michael Chekhov, Konstantin Stanislavski’nin öğrencisi olmasına rağmen, Stanislavski’nin oyunculuk yaklaşımına belli noktalarda karşı çıkmış; Stanislavski’nin “Sistem” adını verdiği oyunculuk yönteminde ortaya koymuş olduğu bazı prensip ve teknikleri reddederek, bunların yerine farklı prensipler ve teknikler geliştirmiştir. Bu makalede, Michael Chekhov’un oyunculuk yaklaşımının Konstantin Stanislavski’den ayrıldığı noktaların ve Chekhov’un bu bağlamda geliştirdiği, Stanislavski Sistemi’nde yer almayan tekniklerin incelenmesi amaçlanmaktadır.

Even though Michael Chekhov was a student of Konstantin Stanislavski, Chekhov opposed to Stanislavski’s acting approach at some points. He refused some of the principles and techniques of the acting method named as “System” by Stanislavski and developed different principles and techniques in place of them. This article aims to explore the points of separation of Michael Chekhov’s acting approach from Konstantin Stanislavski and the techniques developed by Michael Chekhov in this context.