“Strategic Practices of Public Diplomacy Policies in Educational Field and Turkey’s Potantial for Cultural Diplomacy”


ÖZKAN A.

Akademia, Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, cilt.4, sa.1, ss.2-12, 2015 (Hakemli Dergi)

Özet

Bugün yaşadığımız 21. yüzyıl çok önemli değişim ve dönüşümlere sahne oldu. En önemli paradigma değişimlerinden biri toplumlar arası ilişkilerde yaşandı. Ülkelerin birbirleriyle ilişkilerinde askeri, sert ve realist yaklaşımların etkisi azaldı; idealizmin, kültürel ilişkilerin, diplomasinin, yumuşak güç kullanımının ve etkileşimin önemi arttı.

İletişimin stratejik değerinin arttığı, kamuoyu olgusunun öne çıktığı, doğru bilgilendirmenin, iknanın önem kazandığı yeni uluslararası sistemde Kamu Diplomasisi yönetimi de ülkeler tarafından öncelikle tercih edilen stratejik bir unsur haline gelmiştir. Başka ülkelerin kamuoylarını etkilemeyi önceleyen Kamu Diplomasisi; geleneksel diplomasiden farklı olarak hükümetleri değil, hükümet dışı aktörleri ve kamuoylarını hedeflemektedir. Kamu Diplomasisinin amaçları arasında; yabancı kamuoylarını bilgilendirmek ve etkilemek, bu etkiyi geliştirmek, yanlış anlamaları ortadan kaldırmak, toplumlar arasında sağlıklı bir diyalog zemini inşa etmek bulunmaktadır.

Kamu diplomasisi yönetimi; karşılıklı anlayış oluşturma amacıyla kültür, eğitim, bilim, medya, spor vb. yumuşak güç unsurlarını yoğun olarak kullanmakta, karşılıklı iletişim ve etkileşimi esas almaktadır. Bu sayede ülkelerin ve toplumların birbirlerine yönelik algılamaları değişmekte, yakınlıkları artmakta, zihinlerdeki imajlar güncellenmekte, yanlış anlamalar ortadan kalkmaktadır. Olumlu algılamalar çoğalınca insanlar arasında bağlantılar kurulmakta, böylece insanların birbirini tanımasının ve anlamasının yolu açılmaktadır. İnsanlar birbirini tanımaya ve anlamaya başladığında; uzun vadeli kalıcı ilişkiler inşa edilmekte, kalpler kazanılmaktadır.

Kamu Diplomasisinde kültürel diplomasi; değişim programları ve yabancı ülkelerde bulunan kültür dernekleri aracılığıyla yürütülmektedir.  Fullbright, Erasmus gibi değişim programları ve Fransız Kültür Merkezi, British Council gibi yapılanmalar bunun en iyi örneklerini oluşturmaktadır. Eğitim ve dil; toplumlar arasında etkileşim kurmak, uzun vadeli ilişkiler inşa etmek isteyen devletlerin son yıllarda yoğun olarak kullandıkları iki önemli unsurdur. Kendi dilini başka toplumlara öğretmeyi başarabilen ülkeler aynı zamanda o toplumun eğitim sistemi/anlayışı üzerinde de etkili olmakta, kendi kültürel değerlerinin hedef topluma yerleşmesini sağlayabilmektedir. Bunu yaparken hiçbir baskı ve dayatmada bulunmamakta, yumuşak güç unsurları dediğimiz kültür ve eğitimin çekiciliğini/cazibesini kullanmaktadır. Kültürel diplomasinin hedef kitleye verdiği mesajlar, o kültüre ilgi duyulmasını sağlarken aynı zamanda gelecekte verilecek siyasi mesajlara olumlu yaklaşılmasına da zemin hazırlamaktadır. Kültürel ilişkiler, toplumlar arasında derin etkileşimlerin kurulmasını sağlamakta, yanlış algı ve kanaatlerin ortadan kaldırılmasında önemli rol oynamaktadır.

In the 21st century, recently, crucial changes and transformation have been experienced. The inter-society relations have faced with one of the most important paradigm shifts. The effect of military, strict and realist approach on inter-state relations has decreased while the importance of idealism, cultural relations, diplomacy, use and interaction of soft power have increased.

Public Diplomacy has become a primarily preferred strategic factor in the new international system in which strategic value of communication has grown, the concept of public diplomacy has become prominent, the accurate information and persuasion have gained importance. Unlike traditional diplomacy, public diplomacy that prioritizes affecting other countries’ public opinion aims non-state actors and public opinions. These are goals of public diplomacy: Informing and manipulating foreign public opinions; increasing this effect; correcting misunderstanding and establishing the ground for a deep inter-society dialogue. Public Diplomacy management, based on mutual communication and interaction, largely benefits from the elements of soft power such as culture, education, sport and etc. for creating mutual sympathy. The increase of positive perceptions enables the connection between people. Thus, people could know and understand each other. Afterwards, long term and persistent relations could be established and countries could gain sympathy.  

Cultural Diplomacy in Public Diplomacy is practiced through Exchange programs and cultural associations in foreign countries. The Exchange programs such as Fullbright and Erasmus; associations such as French Cultural Associations and British Councils are the best examples.   Recently, the states willing to create interaction between societies and long-term relations deeply focus on two elements: Education and Language. The countries that mange to teach their own language to other societies also manipulate the education system/perception of these societies and transmit their own cultural value. Furthermore, these countries benefit from the attraction of culture and education called as soft power elements rather than imposition and press. The messages conveyed to target groups by cultural diplomacy create sympathy besides establishing the ground for positive approach to the future political messages. The cultural relations enable to establish strong interaction between societies and play an important role in correcting misperceptions and misconceptions.

This paper explains the role of public diplomacy in the new century, underlines the success of strategies practiced in educational field and emphasizes on the Turkey’s potential for cultural diplomacy.