Sağlık Sektöründe İşyeri İletişimi Açısından WhatsApp Uygulaması Kullanımının AHP Yöntemi İle Değerlendirilmesi


GÜDÜK Ö., ÖNDER E.

1st International Congress on Social Sciences - Humanities and Education, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Aralık 2017, cilt.1, sa.1, ss.5-6

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.5-6
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzde baş döndüren bir hızla gelişen teknoloji, pek çok kolaylığı da beraberinde getirmektedir. Akıllı cihazlar arasında en yoğun kullandığımız akıllı mobil telefonlar, sadece günlük yaşantımızda değil aynı zamanda iş hayatımızın da vazgeçilmez unsurlarından biri olarak yerini almıştır. Akıllı telefonlar ile yapılan anlık mesajlaşma işyeri iletişimde bizlere sunduğu avantajlar açısından giderek artan yoğunlukta kullanılmaktadır. Bu çalışmada ülkemizde sağlık alanında çalışan personelin işyeri iletişiminde WhatsApp uygulamasını kullanma nedenlerinin neler olduğu ve aynı zamanda uygulamanın kullanımına dair olumlu ve sakıncalı yönlerinin önem sıralamasının oluşturulması amaçlanmıştır. Sağlık alanında görev yapmakta olan personel üç ayrı grupta incelenerek, her gruba ait sonuçlar Analitik Hiyerarşi Proses yöntemi ile ayrı ayrı analiz edilmiştir. Sonuçta, uygulamanın ön önemli kullanım nedenin "duyuru/bilgilendirme yapmak", olumlu yönleri açısından ilk sırada "iletişimin çok hızlı ve anında yapılmasına imkân sağlaması", sakıncalı yönleri açısından ilk sırada "kişilerin 24 saat boyunca ulaşılabilir olmaları nedeniyle mesai kavramının kaybolması, çalışanların sürekli olarak iş yeri ortamı ve stresine maruz kalmaları" olduğu tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Sağlık Sektörü, WhatsApp Kullanımı, İşyeri İletişimi, AHP Yöntemi