International Conference on Multidisciplinary Sciences, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Aralık 2018, cilt.2, ss.451-464
Bu çalışmanın temel amacı Twitter’da
hangi tür içeriklerin daha fazla geri bildirim aldığını tespit etmektir.
Çalışmada, Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri propaganda sürecinde
adayların Twitter hesaplarından gönderdikleri içerikler, yazılı, videolu ve
fotoğraflı olarak 3 türde sınıflandırılmıştır. İçerikler, Twitter lisanı ile
tweet olarak, yeniden gönderiler ise retweet olarak anılmıştır. Çalışma ilk
olarak Cumhurbaşkanı adaylarının hesaplarındaki yazılı, fotoğraflı ve videolu
tweetlerin ve bu tweetlere ait geribildirimlerin istatistikleriyle
sınırlandırılmıştır. İlgili hesaplarda göz önünde bulundurulan istatistikler;
Cumhurbaşkanı adaylığı başvurularının sona erdiği 5 Mayıs 2018 ile oy kullanma
işleminin başladığı 24 Haziran 2018 arasını kapsamaktadır. Bu süre boyunca
sadece hesaplardaki özgün tweetlere ait istatistikler göz önünde
bulundurulmuştur. Hesaplardaki tweetlere ait geri bildirim oranlarıyla ilgili
veriler, tweet gönderildikten 10 gün sonra toplanmıştır. Her bir tweet için bu
süre gözetilmiştir. Yapılan günlük gözlemler sonucu belirlenen bu 10 günlük
süre, takipçilerin söz konusu tweetleri görüp geri bildirimde bulunmaları için
yeterli kabul edilmiştir. Yorumlayıcı paradigma doğrultusunda gerçekleştirilen
bu çalışmada nicel bir araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Çalışma sonucunda
elde edilen bulgulara göre; en fazla geri bildirimi sadece yazı içeren tweetler
almıştır. Fotoğraf içeren ya da video içeren tweetlerin geri bildirim oranları
birbirlerine oldukça yakındır.
The main purpose of
this study is to determine what kind of content gets more feedback on Twitter.
In the study, the contents of the candidates' Twitter accounts in the
propaganda process of June 2018 Turkish Presidential Elections were classified
into three types as written, video and photographic. The contents were referred
to as tweets, and re-posts are referred to as retweets based on the Twitter
lingo. The study was initially limited to the statistics of written,
photographic and video tweets in addition to the feedbacks of these tweets in
the accounts of the presidential candidates. Statistics considered in relevant
accounts cover the period between May 5, 2018 when the Presidential candidacy
applications ended and June 24, 2018 when the voting process started. During this
period, only the statistics of the original tweets in the accounts were taken
into consideration. Data on the feedback rates for the tweets in the accounts
were collected 10 days after the tweet was sent. This 10-day period was
observed for each tweet. The 10-day period determined by the daily observations
was accepted as sufficient for the followers to see the tweets and give them
feedback. A quantitative research method was preferred in this study which was
conducted in accordance with the interpretive paradigm. According to the
results of the study, the most feedback was given to the tweets containing just
texts. The feedback rates of tweets with photos or videos are very close to
each other.