Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, cilt.11, sa.2, ss.40-46, 2007 (Hakemli Dergi)
Tıbbi tedavi ve teknolojideki gelişmelerle birlikte, kanser
tanısı alıp yaşayan çocuk sayısı her yıl artmaktadır. Kanserli çocuklar hastalık
ve tedaviye bağlı nörofizyolojik, psikolojik, bilişsel ve sosyal problemlerle
karşılaşmaktadırlar. Çocuk okula döndüğünde ise okula uyum ve akademik performansla
ilgili sorunlar yaşamaktadır. Bu sorunların çözümlenmemesinin uzun süreli
olumsuz etkileri olabilir. Bu nedenle kanserli çocuğun okula uyumunu sağlamak
için ailesi, arkadaşları, öğretmeni ve okul yöneticileriyle birlikte bir plan yapılması
önemlidir.
Anahtar Sözcükler: Kanser, çocuk, okul, okul aile işbirliği,
hemşirelik