8. International Sinan Symposium, , Edirne, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2013, ss.197-204
Kent içi yollar, kent dokuları arasındaki açık ve yeşil alanların önemli bir kısmını oluşturmaktadır.
Kentlerin ulaşım ağlarını oluşturan yollar, sadece sert zeminler olarak düşünülmemeli, etraflarındaki
yeşil doku ile bütünlük içinde, kent kimliğine ekolojik, işlevsel ve estetik açıdan katkı sağlayan kentsel
yeşil alanların bir parçası olarak ele alınmalıdır.
Edirne’nin genel yol profilini belirlemek ve yollarda yer alan bitkisel öğelerin tespitinin yapılması
amacıyla kent merkezinde yer alan 7 kent içi yol çalışma alanı olarak belirlenmiştir. Seçilen bulvar ve
caddelerde refüj, yeşil bant ve kaldırımlarda bulunan mevcut bitkisel öğeler üzerine envanter çalışması
yapılmıştır. Literatür incelemeleri sonucunda belirlenen kriterler dikkate alınarak, bitkisel öğelerin yanı
sıra, yolların tipolojileri ve mevcut fiziksel durumları envanter fişlerine işlenmiştir. Bu çalışma
kapsamında Atatürk Bulvarı örneğinde elde edilen verilerin istatiksel olarak değerlendirilmesi
sunulmuştur. Sonuç olarak yapılan uygulamaların teknik, estetik ve fonksiyonel açısından yetersiz
olduğu saptanmış olup, Atatürk Bulvarı için öneriler getirilmiştir.
City streets generate an important part of open and green fields between urban texture. The roads
shall not be considered just as a hard solid, instead they shall be considered as a landscape elements
which contributed to urban identity in an ecological, functional and estetical way together with green
texture surrounding them.
In order to evaluate the general road profile of Edirne and to determine the botanical elements on the
roads, in the center of Edirne 7 city streets are chosen as a working area. Inventory studies are done
on the botanical elements which are present on the refuge, green belt and pavement in chosen
boulevard and streets. After the literature research, inventory list is developed according to certain
criteria. This list includes botanical elements, typologies and present physical condition of roads. The
statistical evaluation of the results show that the implementations are insufficient in a technical,
estetical and functional way. To conclude new suggestions are made for Atatürk Bulvarı.