2nd International Ege Social, Humanities, Administrative and Educational Sciences, İzmir, Türkiye, 8 - 10 Mart 2025, ss.816-828, (Tam Metin Bildiri)
Bu çalışma, Türkiye’deki Fijital Pazarlama literatürünün bibliyometrik analizini sunarak, alanın mevcut durumunu ve geliştirilmesi gereken noktalarını ele almaktadır. Araştırma, Türkiye’de Fijital Pazarlama alanında yayımlanmış tez ve makaleler üzerinden, alanın gelişimini, temalarını ve yöntemsel eğilimlerini incelemektedir. Bulgular, Fijital Pazarlama çalışmalarının son yıllarda artış gösterdiğini ancak sınırlı bir teorik altyapıya sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmalarda daha çok nitel yöntemler tercih edilmiş, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik gibi teknolojiler ön planda olmuştur. Araştırmanın sonuçlarına dayanarak, Fijital Pazarlama üzerine nicel araştırmalara ağırlık verilmesi ve teknolojik yeniliklerin entegrasyonu önerilmektedir. Ayrıca, uluslararası karşılaştırmalı çalışmalar da literatürün genişlemesine katkı sağlayabilir. Türkiye’de Fijital Pazarlama’nın potansiyelini daha etkin kullanabilmek için, teorik ve pratik çalışmalarda disiplinler arası yaklaşımlar geliştirilmesi gerekmektedir.
This study presents a bibliometric analysis of the literature on Phygital Marketing in Turkey, assessing the current state of the field and the areas for improvement. The research examined the development, themes and methodological trends of the field through theses and articles published in the field of Phygital Marketing in Turkey. The findings reveal that Phygital Marketing studies have increased in recent years but have a limited theoretical background. Qualitative methods have been preferred in the studies and technologies such as augmented reality and virtual reality have been at the forefront. Based on the results of the research, it is recommended that quantitative research on Phygital Marketing should be emphasized and technological innovations should be integrated. In addition, international comparative studies can also contribute to the expansion of the literature. In order to utilize the potential of Phygital Marketing more effectively in Turkey, interdisciplinary approaches should be developed in theoretical and practical studies.