SOSYAL BİLİMLER ALANINDA DİSİPLİNLERARASI ÇALIŞMALAR, GÜMÜŞ Umut Tolga, Editör, İksad Publishing House, Ankara, ss.63-76, 2024
Günümüz ürün geliştirme süreçlerinde yapay zekâ (YZ) entegrasyonu, geleneksel yöntemleri dönüştürerek inovasyon, verimlilik ve pazar uyumu açısından önemli fırsatlar sunan güçlü bir araç niteliğindedir. YZ, ürün yönetiminde konsept aşamasından pazarda güç kazanmasına kadar tüm süreçlerde işlevselliği artırmakta ve ürün yöneticilerine stratejik avantaj sağlamaktadır. Bu bağlamda YZ araçlarının kullanımı, işletmeler için temel bir gereklilik haline gelmektedir. YZ araçları, işletmelere büyük veri setlerini analiz etme, kalıpları tanıma ve etkili stratejiler geliştirme kabiliyeti sağlamakta, böylece geleneksel ürün yönetimi süreçlerinin iyileştirilmesine katkıda bulunmaktadır. Bu çalışma, YZ’nin ürün yönetimindeki dönüştürücü etkisini ele alarak teorik bir çerçeve sunmakta; ayrıca, işletmelerin YZ’nin sağladığı avantajlardan yararlanabilmesi için başlangıç adımları ile stratejik uygulama önerileri sunmaktadır.