Online Seyahat Pazarının Seyahat Acentaları Bakımından Değerlendirilmesi ve Tüketici Güvenliğinin Önemi


Muğan Ertuğral S., Tekeli H. N.

4th International Entrepreneurship Social Sciences Congress EMI, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2019, ss.193-194

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.193-194
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET Hızla gelişen teknoloji ile desteklenen bir bilgi sistemleri ekonomik ve toplumsal sistemi etkin ve verimli kılmıştır. Bu yönde bilgi teknolojisinin gelişmesi hızlı ve düşük maliyetli bir iletişim ağının yaşamın her alanında etkili olmasına sebep olmuştur. Özellikle ekonomik yaşamın gelişmesi, tüketicinin mal ve hizmetlere kolay ve ucuz ulaşması ve ülkelerin karşılıklı ticaretlerinde kolaylıkların sağlaması bakımından son derece önemli gelişmeler sağlanmıştır. Bu sebeple hızla büyüyen online seyahat pazarı, turizm sektöründeki gücünü de her geçen yıl arttırmaktadır. Bu kapsamda, ucuz ve kolay ulaşımın sağlanabildiği rekabet ortamı hızla oluşum göstermiştir. Ayrıca bu olumlu ekonomik ve teknolojik ilerlemeler yanında tüketici güvenliğinin sağlanması da önem kazanmıştır. Bu doğrultuda internet ortamındaki tanıtım ve reklam faaliyetleri tüketiciyi yanıltıcı ve aldatan içerikli olmamalıdır. Ancak tüketici güvenliği bakımından konunun öncelikle ele alınıp değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı seyahat acentelerine başvuran müşterilerin seyahat acentesi ve online acentecilik faaliyetlerinde güven unsurunun önemini belirlenmesi olarak hedeflenmiştir. Bu kapsamda gerçekleştirilecek olan çalışmamızda İstanbul’da faaliyetini sürdüren A grubu seyahat acentelerine yönelik yüz yüze görüşme yöntemi uygulanacaktır.

Anahtar Kelime: Seyahat Acenteleri, Online acentecilik faaliyetleri, Müşteri güveni