Türkiye'de Hadis Eğitimi, Recep Emin Gül,Ahmet Ali Çanakçı, Editör, Palet Yayınları, Konya, ss.83-133, 2022
Bu çalışma, AİHL’deki Hadis öğretiminin eleştirel düşünme becerileri bağlamında incelenmesini ve değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Araştırmamızda 2018 AİHL Hadis dersi öğretim programının “temel felsefesi, genel amaçları, öğretim programının uygulanmasında dikkat edilecek hususlar, öğretim programının üniteleri ve kazanımları” başlıklı bölümlerine eleştirel düşünme becerilerinin ne kadar yansıdığı incelenmiştir. Ayrıca AİHL Hadis ders kitabının “ünitelerindeki hazırlık çalışmaları, konuların işlenişi, öğrenme etkinlikleri ve ölçme-değerlendirme” bölümlerinin eleştirel düşünme becerilerini ne kadar ihtiva ettiği araştırılmıştır. Çalışmamızın AİHL Hadis öğretim programının ve ders kitabının eleştirel düşünme becerileri hususunda öğrencileri yetkinleştirecek şekilde geliştirilmesine ve takdim edilen etkinlik örnekleriyle Hadis öğretimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.