Chicago Okulu: Chicago’ya Özgü Bir Perspektif


Kaya T.

Sosyoloji Dergisi (İstanbul Üniversitesi), ss.365-381, 2011 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: Sosyoloji Dergisi (İstanbul Üniversitesi)
  • Sayfa Sayıları: ss.365-381

Özet

Bu çalışmada, kent çalışmaları alanında belirli bir döneme damgasını vuran Chicago Okulu ele alınmıştır. Chicago Okulu ya da yaygın kullanımla İnsan Çevrebilimi, erken 20. yüzyılda Amerikan sosyolojisinde kent çalışmaları alanında hakim yaklaşım olarak ortaya çıkmıştır. Çalışmada, kent sosyolojisinde bir perspektif olarak Chicago Okulu'nun ortaya çıkışı, Amerikan sosyolojisindeki yeri, temsilcileri ve çalışmaları, Okul'un adını aldığı Chicago kentiyle ilişkili olarak ele alınmıştır. Çalışmada ayrıca, Okul için kullanılan alternatif isimler olarak ekolojik teori ve insan ekolojisi kavramsallaştırmalarının gerekçelerine yer verilmiş, Hull House sosyal yerleşim hareketi, sosyal hizmet çalışmaları ve reform çalışmaları ile benzerliklerine ve farklılaştıkları noktalara değinilmiş ve Okul bağlamında üretilen literatüre örnekler verilmiştir. 

This article is about the Chicago School which had a mark on a specific

period regarding urban studies. The Chicago School or the commonly known

Human Ecology emerged in the early 20th century as the dominant aproach to

urban studies in American Sociology. The article deals with the emergence of the

Chicago School as a perspective in urban sociology, its place in American

Sociology, its leading figures and outcomes, in connection with the city of

Chicago. Also included in the article are the grounds for the concepts of the

ecological theory and human ecology as alternative names for the School; its

similarities to and discrepancies with the Hull House social settlement movement,

social work and refonn movements; and the examples for books and articles

produced in the context of the School.