Sosyoloji Dergisi (İstanbul Üniversitesi), sa.22, ss.365-381, 2011 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada, kent çalışmaları alanında belirli bir döneme damgasını vuran Chicago Okulu ele alınmıştır. Chicago Okulu ya da yaygın kullanımla İnsan Çevrebilimi, erken 20. yüzyılda Amerikan sosyolojisinde kent çalışmaları alanında hakim yaklaşım olarak ortaya çıkmıştır. Çalışmada, kent sosyolojisinde bir perspektif olarak Chicago Okulu'nun ortaya çıkışı, Amerikan sosyolojisindeki yeri, temsilcileri ve çalışmaları, Okul'un adını aldığı Chicago kentiyle ilişkili olarak ele alınmıştır. Çalışmada ayrıca, Okul için kullanılan alternatif isimler olarak ekolojik teori ve insan ekolojisi kavramsallaştırmalarının gerekçelerine yer verilmiş, Hull House sosyal yerleşim hareketi, sosyal hizmet çalışmaları ve reform çalışmaları ile benzerliklerine ve farklılaştıkları noktalara değinilmiş ve Okul bağlamında üretilen literatüre örnekler verilmiştir.
This article is about the Chicago School which had a mark on a specific
period regarding urban studies. The Chicago School or the commonly known
Human Ecology emerged in the early 20th century as the dominant aproach to
urban studies in American Sociology. The article deals with the emergence of the
Chicago School as a perspective in urban sociology, its place in American
Sociology, its leading figures and outcomes, in connection with the city of
Chicago. Also included in the article are the grounds for the concepts of the
ecological theory and human ecology as alternative names for the School; its
similarities to and discrepancies with the Hull House social settlement movement,
social work and refonn movements; and the examples for books and articles
produced in the context of the School.