YAT LİMANLARINDA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİM FAALİYETLERİ ve İSTANBUL YAT LİMANLARININ WEB SİTELERİ ANALİZİ


EROĞLU PEKTAŞ G. Ö.

2. Ulusal Liman Kongresi, İzmir, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.10-23

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.10-23
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bütünleşik pazarlama iletişimi pazarlama yönetiminin temel unsurlarından birini oluşturmaktadır. Müşteri ve işletme arasındaki ilişkinin oluşmasında çok önemli bir rolü vardır. Bütünleşik pazarlama iletişimi işletmelerin pazarlama karması faaliyetlerinden özellikle tutundurma kaleminin oluşmasında ve bu ilişkinin sağlamlığında da önemli bir etkiye sahiptir. Limanlar da çağdaş pazarlama faaliyetlerini ve etkili pazarlama iletişim faaliyetlerini kullanmalıdırlar. Yoğun rekabet ortamında limanlar da müşterilerine en iyi hizmet kalitesini sunmak için farklı pazarlama kanalları aranmalı ve bulmalıdırlar. Limanlar bu çabalarını gerçekleştirirken de kendilerini farklılaştırmayı ve iletişimi en iyi şekilde kullanmayı amaçlamalıdırlar. İstanbul bilindiği gibi Türkiye’nin incisi ve en önemli denizcilik merkezidir. İstanbul’un yat limanları da buna paralel olarak denizcilik alanında önem arz etmektedir. Çalışmada İstanbul’da bulunan 7 yat limanının hedef pazardaki pazarlama iletişim araçlarını, web sitelerini ve bu sitelerde sunulan hizmetlerin içeriğinin karşılaştırmalı olarak analizi yapılmıştır. Bütünleşik pazarlama iletişimlerini nasıl ve ne şekilde kullanıyorlar sorusu bütünleşik pazarlama iletişim araçları araştırılarak ve birbirleri ile karşılaştırılarak cevaplanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın hem özel sektör hem de akademik literatüre katkı yapacağı düşüncesi ile önem arz ettiği düşünülmektedir. Anahtar Sözcükler: Bütünleşik pazarlama iletişimi, hizmet kalitesi, yat limanı.