Eğitim Toplumsal Yeniden Üretim Tartışmalarının Neresinde?


Pınar E.

PRAKSIS, sa.57, ss.151-168, 2021 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2021
  • Dergi Adı: PRAKSIS
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.151-168
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eğitim alanı ve eğitim politikaları bir toplumdaki hemen her toplumsal kesimi kesen ve hemen hertoplumsal öznenin etkisinde kaldığı ya da gündemine aldığı bir alandır. Eğitimin ideolojik, kültürel veekonomik olmak üzere farklı toplumsal işlevleri yerine getirmektedir ve bu işlevler aynı zamanda onuntoplumsal yeniden üretim işlevidir. Toplumsal yeniden üretim teorisinin mevcut ve hâkim yorumueğitim alanının bu yönüyle ele almaz, ancak eğitimin toplumsal yeniden üretim bağlamında elealınması toplumsal yeniden üretim tartışmalarının kapsamanı genişletecek mahiyettedir. Bu çalışmadaeğitim işgücünün üretimi ve yeniden üretimi bağlamında ele alınmakta, buradan hareketle toplumsalyeniden üretim tartışmalarına katkı sunmak ve okul ile toplumsal yeniden üretim olgusu arasındakizenginleştirici teorik etkileşimi açığa çıkarmak hedeflenmektedir.