Teknik Öğretmen Mezunlarının Mühendislik Tamamlama Programlarına Yönelik Görüşleri


KAYSİ F., AYDEMİR E.

YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Studies, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Türkiye’de mesleki ve teknik ortaöğretime öğretmen yetiştirme çabalarının çok uzun yıllara dayanmaktadır. Mesleki ve Teknik Eğitim Fakülteleri grubunda yer alan Teknik Eğitim Fakülteleri, parlak bir geçmişi olan Teknik Yüksek Öğretmen Okullarına dayanmakla birlikte son zamanlarda, mesleki eğitim alanında en büyük sorun yaşayan kurumlar arasında yer almıştır. Sayıları 19’u bulmuş olan Teknik Eğitim Fakülteleri, Milli Eğitim Bakanlığı’ndaki öğretmen ihtiyacının çok üzerinde mezun vermeye başlamıştır. Teknik öğretmen unvanına sahip mezunların görmüş oldukları eğitim sayesinde; öğretmenlik haricindeki sektörlerde de becerilerini kullanabilecekleri alanlarda iş bulmuşlardır. İş dünyasında çalışmak durumunda olan bu mezunların unvan ve yetki sorunları ortaya çıkmaya başlamıştır. Yaşanılan bazı problemleri gidermek adına Yüksek Öğretim Kurumu tarafından Teknik öğretmen unvanına sahip kişilere, görecekleri eğitim sonucunda mühendis unvanını elde etme şansı tanınmıştır. Uzun yıllar aradan sonra mühendislik tamamlama programlarına ilk defa 2013 yılında öğrenci alınmıştır. Bu çalışma; mühendislik tamamlama programını kazanmış öğrencilerin, öğrenimleri esnasında karşılaşmış oldukları sorunların incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında, farklı illerde öğrenim gören öğrencilerle yarı yapılandırılmış formlar ile görüşmeler yapılmıştır.