Turkish Studies- Comparative Religious Studies, vol.15, no.4, pp.629-642, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
This research aims to determine the perception of prestige of Hala Sultan Theology College graduates towards their schools. Hala Sultan Theological College is the only school in the Turkish Republic of Northern Cyprus that offers religious education along with mathematics, science and social sciences. At a time when graduates are now university graduates and begin to enter social life, the perceptions of this school's graduates towards their schools are as important for researchers and practitioners. This research was carried out in 2019-2020 academic year with 198 participants. The “Perceived Organizational Prestige Scale” was used in the quantitative section of the research carried out by the mixed method, and the “Semi- Structured Interview Form” was used in the qualitative section. According to the results of the research, the prestige perceptions of the graduates towards Hala Sultan Theology College is high. 61.6% of the graduates stated that they came to the school voluntarily. It has been determined that the graduates who came to the school with their own preference have a higher perception of prestige than those who have studied at the school for other reasons. It has been determined that prestige points change according to the faculties they study. It was determined that there was no significant difference between the groups according to gender, the year they spent in school and the participation in social activities. It was determined that among the factors that increase the perception of prestige of graduates is the close interest of teachers and the opportunity to study at the university/faculty they want. Graduates stated that activities and trips within the school make them more sociable and self-confident.
Bu araştırma Hala Sultan İlahiyat Koleji mezunlarının okullarına yönelik prestij algılarını belirlemeye yöneliktir. Hala Sultan İlahiyat Koleji Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde matematik, fen ve sosyal bilimler dersleri ile birlikte dini eğitimin verildiği alanındaki tek okuldur. Mezunlarının artık üniversite mezunu olup sosyal hayatın içine girmeye başladığı bir dönemde, bu okulun mezunlarının okullarına yönelik prestij algıları, araştırmacılar kadar eğitim politikalarını belirleyiciler ve uygulayıcılar için de önemlidir. Bu araştırma 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 198 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Karma yöntem ile gerçekleştirilen araştırmanın nicel bölümünde “Algılanan Örgütsel Prestij Ölçeği”, nitel bölümünde ise “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre mezunlarının Hala Sultan İlahiyat Koleji’ne yönelik prestij algıları yüksek düzeydedir. Mezunların %61,6’sı okulu kendi istekleriyle geldiklerini ifade etmişlerdir. Okula kendi tercihi ile gelmiş olan mezunların diğer sebeplerle okulda okumuş olanlara göre daha yüksek bir prestij algısına sahip oldukları belirlenmiştir. Okudukları fakültelere göre prestij puanlarının değiştiği tespit edilmiştir. Cinsiyet, okulda geçirdikleri yıl ve sosyal faaliyetlere katılma değişkenlerine göre ise gruplar arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Mezunların prestij algısını yükselten unsurların başında öğretmenlerin yakın ilgisi ve istedikleri üniversitede/fakültede okuyabilme fırsatının olduğu tespit edilmiştir. Mezunlar, okul içinde yapılan etkinliklerin ve gezilerin kendilerini daha girişken ve özgüven sahibi yaptığını belirtmişlerdir. Mezunlar, okulun fiziki tesislerinin dışarıda güçlü bir imaj oluşmasına katkı sağladığını, kendi tercihleri olan din eğitimini alabildikleri bir okulun varlığı ile gurur duymaktadırlar. Mezunlar okulun yeni kurulan bir okul olması sebebiyle henüz tanınmadığını ve bilinirliği arttıkça olumsuz bazı düşüncelerin azalacağını ifade etmişlerdir. Okulun en büyük handikapının ise adada tek olması sebebiyle ulaşım konusunda yaşanan sıkıntılar olduğunu ifade etmişlerdir.