in: Grafik tasarım, Yüksel Balaban,Dide Akdağ Satır, Editor, Istanbul University, İstanbul, pp.1-21, 2019
Genel olarak iletişim kavramının açıklandığı bu bölümde, iletişim kavramı grafik
tasarımısüreciyle bağlantılı olduğu için ele alınmıştır. Bu bölümde iletişim kavramının
tanımlanmasının yanısıra iletişim süreci, bir mesajın oluşumu ve hedef kitleye ulaştırılması,
kanal ve benzeri konu başlıkları da açıklanmıştır. Konunun bu biçimde ele alınmasının ve
konuya genel bir iletişim tanımıyla başlanmasının nedeni grafik tasarım ürünlerinin de bir
mesaj taşıyor olmalarıdır. Bu bölümde grafik tasarımı ile iletişim süreci arasındaki ilişkinin
açıklanmasının ardından grafik tasarımı sürecini de kapsayan görsel iletişim kavramı
incelenmiştir. Bölümde, iletişim, görsel iletişim kavramlarına yönelik yapılan açıklamaların
ardından tasarım kavramı ele alınmış ve temel olarak tasarım alanının hangi dallara ayrıldığı ve
bu dalların neler olduğundan söz edilmiştir. Bölümde tüm bu konu başlıklarına ilişkin yapılan
açıklamaları grafik tasarım kavramıyla ilgili açıklamalar izlemiştir.