Diğer, ss.101-110, 2022
Çevirisi yapılmış olan bu konferans konuşmasında Hall, ilk olarak kültürel çalışmalar
üzerine açmış oldukları enstitünün doğuşundan bahsetmektedir. Çağdaş Kültürel
Çalışmalar Merkezi açılana kadar, kültürel çalışmalarla ilgilenen birçok disiplinin
varlığına rağmen, doğrudan kültürel çalışmalar adı altında faaliyet gösteren herhangi
bir akademik kurum yoktur. Bu bakımdan bir ilki gerçekleştiren Hall, enstitünün
faaliyetlerini popüler kültür ile yüksek sanatın kesişimini çalışan ve bunu toplumun her
kesiminden bireye anlatan yapı olarak ifade etmektedir. Bu konferans metninde Savaş
sonrası Britanya’nın hızlı ve köklü kültürel değişiminden bahsedilmiştir. Emperyalizm
ve sömürgecilik kültürüyle birlikte var olan İngiliz kültürünün Amerikanlaşması,
yaygınlaşan kitle tüketimi ve kitle iletişim araçlarının sayısında meydana gelen artış;
kültürün sabit olmayıp değişebildiğinin bir göstergesi olarak sunulmuştur. Farklı
kültürlerin aynı yerde bir araya gelişinin, bu zamana kadar hiç ciddiye alınmayan ancak
aslında aleni bir kültürel devrimin ta kendisi olduğu görüşü savunulmuştur. Irk, kültür
ve iletişim üzerine çalışan enstitünün açılış sebebinin tüm bunlar olduğunu belirten Hall,
her toplumun ayrı ve benzersiz bir tarihinin olduğunu ifade eder. Kitle iletişim araçları
ile birlikte reklamcılık ve sahne sanatları aracılığıyla azınlık ırkların temsil sorununa
değinen Hall, medyadaki temsilin zamanla değiştiğini ifade ederken aynı zamanda da
temsil ile gerçeğin her zaman aynı olmadığını söylemektedir. Hall’ün bu konferans
metninde kurulan enstitünün amacının; ırksal ve etnik sorunların yalnızca toplumun üst
kesimlerine değil, toplumun her kesimine ulaştırmak olduğu belirtilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Kültür, Irk, Toplum, Temsil
In this translated conference speech, Hall first talks about the birth of the institute that
was established for cultural studies. Despite the existence of many disciplines dealing
with cultural studies, until the opening of the Centre of Contemporary Cultural Studies,
no academic institution had existed that directly operated under the name of cultural
studies. Breaking new ground in this regard, Hall describes the activities of the institute
as a structure studying the intersection of popular culture and high art and explains
this to individuals from all segments of society. This conference text also discusses the
rapid and deep-rooted cultural change experienced in post-war Britain. Hall presents the
Americanization of British culture that had coexisted with imperialism and colonialism,
widespread mass consumption, and the increase in the volume of mass media as
indications that culture is not constant but changeable. He also then defends the coming
together of different cultures in the same place as an open cultural revolution and one
that had never been taken seriously until now. Stating all these as the reason for having
established the institute and its work on race, culture, and communication, Hall goes
on to express how every society has its own distinct and unique history. Addressing the
problem of representation for minority races in advertising, the performing arts, and mass
media, Hall then states how representation in the media has changed over time, while also
expressing how representation and reality are not always the same. Hall’s aim with the
institute is established in this conference text, and he states that racial and ethnic problems
are not just conveyed to the upper echelons of society but to all segments of society.
Keywords: Culture, Race, Society, Representation