KKTC Hala Sultan İlahiyat Koleji Mezunlarının Kurumsal Memnuniyet ve Aidiyet Düzeyleri


Creative Commons License

Koç A.

Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt.7, sa.2, ss.1457-1490, 2020 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırma, KKTC’de ortaokul ve lise düzeyinde din eğitiminin verildiği tek okul olan Hala Sultan İlahiyat Koleji (HİK) mezunlarının kurumsal memnuniyet ve aidiyet düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. 2012 yılında kurulmasının ardından HİK ile ilgili henüz müstakil bir çalışmanın yapılmamış olması, bu araştırmayı önemli kılmaktadır. 2020 yılında nicel yöntemle yapılan araştırmaya 258 HİK mezunu katılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre HİK mezunlarının okuldaki hem alan eğitiminden hem de din eğitiminden yüksek düzeyde memnun kaldıkları ve okula aidiyet duygularının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Okula kendi tercihiyle gelmiş olan mezunların, kadın mezunların, okul içindeki üniversite hazırlık kursuna katılan mezunların, okuldaki sosyal faaliyetlere katılan mezunların ve üniversitelerin sağlık bölümlerinde okuyan mezunların daha yüksek memnuniyet ve aidiyet düzeyine sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca mezunlar okulda gördükleri meslek (din) derslerinin üniversite sınavındaki başarılarına olumsuz bir etkisinin olmadığını düşünmektedirler. Mezunların kurum memnuniyetleri ile aidiyetleri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu, memnuniyetleri arttıkça okul aidiyetlerinin de arttığı tespit edilmiştir.

This research aims to measure the institutional satisfaction and belonging levels of graduates of Hala Sultan Theology College (HSTC), which is the only school in the TRNC where secondary and high school religious education is given. The fact that an independent study has not yet been carried out on HSTC after its establishment in 2012 makes this research important. 258 graduates participated in the study conducted with quantitative method in 2020. According to the results of the research, it was determined that HSTC graduates are highly satisfied with both field education and religious education at school and that they have a high belonging towards their schools. They also think that the religion lessons graduates take at school do not have a negative effect on their success in the university exam. It was been determined that there is a positive and significant relationship between the institutional satisfaction and belonging of the graduates.