Genç Seçmenin Siyasal Tutumu: 24 Haziran Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili Genel Seçimlerinde Bolu Örneği


Avcı K., Hülür H., Şenel O., Akınç S.

A'DAN Z'YE İLETİŞİM ÇALIŞMALARI - 3, Prof. Dr. Füsun TOPSÜMER,Doç. Dr. Hasan ÇİFTÇİ, Editör, İksad Yayınevi, Ankara, ss.303-343, 2021

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: İksad Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.303-343
  • Editörler: Prof. Dr. Füsun TOPSÜMER,Doç. Dr. Hasan ÇİFTÇİ, Editör
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Siyasal iletişim uzmanları kampanyalarda; siyasal propagandanın yanında, daha etkili olduklarını düşündükleri siyasal reklam, siyasal halkla ilişkiler, siyasal pazarlama ve kamuoyu araştırmaları gibi teknik ve yöntemleri geliştirerek kullanmaktadır. Siyasal iletişim araçlarının seçmenin bilgilenme süreçlerinde kullanılması, seçmen algısının ve tutumunun oluşması sonucunda nasıl bir karar verdiği sosyal bilimciler tarafında merak edilip araştırılmaktadır. Bu çerçevede, Türkiye’de 24 Haziran 2018 tarihinde yapılan seçimlerdeki kampanya sürecinde siyasal iletişim açısından genç seçmen davranışları bu çalışmada incelenmiştir.