BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ


Yolaç G., Demir N.

ÖNERİ, cilt.6, sa.21, ss.121-127, 2004 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 21
  • Basım Tarihi: 2004
  • Doi Numarası: 10.14783/maruoneri.680128
  • Dergi Adı: ÖNERİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.121-127
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İletişim pazarlama kamasının önemli bir unsuru olup , pazarlama karması içinde önemli bir yer tutmaktadır. İletişimin etkin bir şekilde uygulanması işletmelerin başarısına büyük katkılarda bulunabilir... Pazarlama karmasının, tutundurma bileşeni yoluyla iletişim kuran işletmeler; reklamın, kişisel satışın, satış geliştirmenin ve halkla ilişkilerin ortak etkisini arttırmak isterler. Her bir tutundurma bileşeninin farklı düzeyde etkisi olabileceği gibi, işletmenin pazarlama amaçlarına ters düşebilecek, istenilmeyen sonuçlar da olabilir. Bunun için işletmeler, hem olumsuz etkilerden kaçınmak, hem de ortak kullanımın sinerjik etkisinden yararlanmak için bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalıdırlar. Bu makalede pazarlama iletişiminde son on yılın yeni yaklaşımlarından biri olan bütünleşik pazarlama iletişimi konusu ele alınmıştır. Önce hedef pazarlar ile bütünleşik bir, sistem yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurmanın yöntemleri etraflıca analiz edilmiştir. Sonra bütünleşik pazarlamanın tanımı yapılmıştır. Baha sonra ise bütünleşik pazarlamanın özellikleri açıklanmış ve bütünleşik pazarlama iletişiminin yarar ve sakıncalarından bahsedilmiş,bütünleşik pazarlama iletişimini ortaya çıkaran nedenler sıralanmıştır. Uygulamada karşılaşılabilecek temel problemler ortaya konulmuş ve değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, geleceğe dönük önerilerde bulunulmuştur.