Lise öğrencilerinin sosyal ağ kullanım amaçlarının ve sosyal ağları benimseme düzeylerinin öğrenci başarısına etkisi


Creative Commons License

Tanrıverdi H., Sağır S.

Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, cilt.0, sa.18, ss.775-822, 2014 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırma, lise öğrencilerinin sosyal ağ kullanım amaçlarının ve sosyalağları benimseme düzeyle rinin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerinibelirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda hazırlanan,sosyal medya sitelerini kullanım amacı ölçeği, sosyal medyayı benimsemeölçeği, sosyal medya eğitsel kullanım ölçeğinden oluşan anket for muİstanbul ili Pendik ve Kartal ilçelerinde bulunan ve araştırmaya gönüllüolarak katılan 1167 lise öğrencisine uygulanmıştır. Anketlerden eldeedilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik paket programıaracılığıyla analiz edilmiştir. Nicelik verilerin karşılaştırılmasında iki gruparasındaki farkı t-testi, ikiden fazla grup durumunda parametreleringruplar arası karşılaştırmalarında Tek yönlü (Oneway) Anova testi vefarklılığa neden olan grubun tespitinde Tukey Post Hoc testi kullanılmıştır.Araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişki Pearsonkorelasyon, etki ise regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırmasonucunda, lise öğrencilerinin sosyal ağ kullanım amaçlarının ve sosyalağları benimseme düzeylerinin öğrenci baş arısı üzerinde anlamlıetkilerinin olduğu belirlenmiştir .
This study has been conducted to find out the impacts of high schoolstudents intentions in the use of social media and their adoption level ofsocial media on their success. The survey, comprised of the scale used toanalyze the purposes of use of social media, scale of social mediaadoption and the scale used to measure impact of social media oneducation, was applied on 1167 students from many schools whovolunteered to participate in the districts of Pendik and Kartal in Istanbul.The data collected from the survey were analyzed in electronicenvironment thanks to SPSS 17.0 statistic package software. In case ofcomparison of two quantitative data, t-test was used to find out thedifference between two groups, One -way Anova Test was used in thecomparison of parameters in more than two groups and Tukey Post HocTest was used to spot the group causing the discrepancy. The relationshipbetween dependent and independent variants was tested by usingPearson correlation; on the other hand the influence was tested with theuse of regression analysis test. The results have read out that high schoolstudents intentions in the use of social media and their adoption level ofsocial media have a wide variety of impacts on their success. When so cialmedia is used for learning, it makes contributions to improve thestudents year -end and foreign languages marks; when it is used tosocialize with the others, it has adverse effect on the students success.On the other hand it has been proved that w hen it is used for learning, ithelps the students improve their success.