Dijital Dönüşüm Trendleri, Bayrak Meydanoğlu E.S., Klein M., Kurt D., Editör, Filiz Kitabevi, İstanbul, ss.101-119, 2019
Endüstri 4.0 adı verilen sanayi devrimi, yakın gelecekte işletmelerin üretim konseptini tamamen değiştirecektir. İmalat sektöründe insanların yaptığı üretim faaliyetleri, yeni ve geliştirilecek teknolojik imkânlar sayesinde siber-fiziksel sistemler tarafından yapılacaktır. Endüstri 4.0 sadece işletmelerin imalat fonksiyonunu dönüştürmekle kalmayacak, aynı zamanda pazarlama, satış, müşteri hizmetleri, çağrı merkezi gibi diğer işletme fonksiyonlarını da içerik ve şekilsel olarak dönüşüme zorlayacaktır. İşletme fonksiyonlarındaki değişim ve dönüşüm özellikle işletmenin müşteriye bakan, karar alan ve bunu alt birimlere ileten departmanlarında kendini hissettirecektir. Sosyal medya analizi, biyolojik sensörler, sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, iletişim sinyalleri ve büyük veri gibi yeni teknolojilerin kullanıldığı Endüstri 4.0 süreci sadece üretimi değil iş görme anlayışını da değiştireceğinden işletmelerin işgücü beklentileri ve personelden talep ettiği yetkinlikler de eskiye nazaran çeşitlenecek ve değişecektir. Bu çalışmada, Endüstri 4.0 sürecinde işletmeleri bekleyen fırsatlar ve süreç içerisinde işletmelerin karşılaşağı zorluklar ele alınmıştır.