Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, cilt.6, sa.2, ss.162-171, 2022 (Hakemli Dergi)
COVID-19'un tüm dünyada hızla yayılması, birçok ülkenin eğitim kurumlarını geçici olarak
kapatma ve uzaktan eğitime geçme kararı almasına neden olmuştur. Zaman ve mekan kısıtlaması
olmaksızın uygulanabilen uzaktan eğitim modeli bu süreçte eğitimin sürdürülebilirliği açısından
faydalı olmuştur. Ancak, herhangi bir ön hazırlık yapılmadan uzaktan eğitime ani geçiş yapılması
beraberinde birtakım sorunları da ortaya çıkarmıştır. Bu bağlamda, uzaktan eğitim süreçlerine
katkı sağlaması açısından bu süreçte yaşanan sorunların tespit edilmesi önem arz etmektedir. Bu
çalışmanın amacı, COVID-19 pandemisi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitimde yaşadıkları
sorunları güncel metin madenciliği yöntemleri ile tespit etmektir. Bu amaçla öğrencilerin uzaktan
eğitim sürecindeki destek kayıtlarına ait metinler toplanarak bir veri havuzu oluşturulmuş ve bu
veriler metin madenciliği yöntemlerinden olan Kelime Bulutu ve Gizli Anlamsal Dizinleme (GAD)
teknikleri ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, uzaktan eğitim sistem altyapısından kaynaklandığı
anlaşılan sorunlar (derslerin sistemde görülmemesi, açılmaması, ses sorunları), internet, sınav ve
ödev ile ilgili sorunlar, en çok öne çıkan sorunlar olarak tespit edilmiştir.
The rapid spread of COVID-19 all over the world has caused many countries to decide to
temporarily close their educational institutions and switch to distance education. The distance
education model, which can be applied without time and space restrictions, has been beneficial for
the sustainability of education in this process. However, the sudden transition to distance education
without any preliminary preparation has also revealed a number of problems. In this context, it is
important to identify the problems experienced in this process in order to contribute to distance
education processes. The aim of this study is to identify the problems experienced by students in
distance education during the COVID-19 pandemic with current text mining methods. For this
purpose, a data pool was created by collecting the texts of students' support records in the distance
education process and these data were analyzed with Word Cloud and Latent Semantic Indexing
(LSI) techniques, which are text mining methods. As a result of the analysis, the problems that were
understood to be caused by the distance education system infrastructure (courses not being seen or
opened in the system, audio problems), internet, exam and homework problems were identified as
the most prominent problems