Dijital Asistanların Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Yapay Zekâ Uygulamaları Türkiye Örneği1


Mohammadabbasi M., Değermen H. A.

cilt.4, sa.3, ss.225-248, 2023 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 4 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.62001/gsijses.1371527
  • Sayfa Sayıları: ss.225-248
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dijital asistanlar, gelişmiş yapay zekâ tabanlı teknolojilerdir. İşletmeler, verimliliklerini artırma beklentisiyle bu teknolojiyi operasyonlarına entegre etmeye başlamışlarsa da dijital asistanların müşteri memnuniyetine etkisine yönelik çok az ampirik çalışma bulunmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, İstanbul, Ankara ve İzmir'de kullanılan dijital asistanların müşteri memnuniyeti üzerindeki etkilerini tespit etmektir. Bu çalışmada dijital asistan kullanıcısı tüketicilerden alınan 454 anket yanıtını analiz etmek için AMOS programı kullanılmıştır. Çalışma sonuçları, modelin dijital asistanların müşteri memnuniyeti üzerinde etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Bu araştırma, işletmelerin yönetim ve pazarlama görevlerine öncelik vermelerine olanak tanıyan öneriler sunmaktadır. Bu öncelikler, müşteri memnuniyeti için tanımlamaktadır. y