Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi, cilt.14, sa.1, ss.175-189, 2023 (Hakemli Dergi)
Büyükşehirlerde artan nüfus beraberinde barınma, eğitim, ulaşım vs. birçok ihtiyaç parametrelerini
doğurmaktadır. Yerleşik düzende olan alanların üniversite ihtiyaçlarını karşılamak için 24 saat aktif
yaşamın sürdüğü kampüs alanlarınada ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle kampüs ihtiyacının karşılandığı
alanlarda kentsel ulaşım ağı koşullarında da gerekli iyileştirmelerin yapılması ve ilerideki nüfus ve eğitim
kapasite koşulları dikkate alınarak senaryoların geliştirilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla eğitim alanlarına
kolay ulaşılabilirliğin sağlandığı konforlu ve güvenilir yol ağlarının oluşturulması önemlidir. Yol
güzergahlarında aşırı trafik yoğunluğu daha fazla yakıt tüketimi, karbondioksit salınımı ve çevresel gürültü
düzeyinde artış gibi problemlere yol açmaktadır. Geliştirilen modeller ile kentsel ölçekte kampüs ve
yerleşim alanlarında yol ağları oluşturularak trafik problemlerine çözüm önerileri getirilmesi, otopark
ihtiyaçların karşılanması, trafik akışının sağlanması, yayaların güvenli bir şekilde ulaşım imkanının
sağlanması gerekir. Bu çalışmada İstanbul Avcılar İlçesi üniversite kampüs alanı ve çevre bağlantı
yollarında meydana gelen trafik yoğunluğu dikkate alınarak geliştirilen senaryolarla, ileriye yönelik
tahminlerde trafik sorunlarının ortadan kaldırılmasına yönelik alternatif çözüm önerileri
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada önceden belirlenen bir ufuk yılına göre gelecekteki potansiyel trafik akışını
ölçmek için karmaşık trafik yöntemleri tasarlanmıştır. Sonuç olarak farklı ulaşım planlaması ve araç
modellerinin trafiğe olumlu katkı sunacağı düşünülmektedir.