Yabancı dil olarak Korece öğretiminde Sözcük öğretimi


Creative Commons License

Yang S. Y., Altundağ P.

Türkiye'de Kore Çalışmaları- II , M.Ertan Gökmen,A.Merthan Dündar, Editör, APAM, Ankara, ss.247-264, 2021

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: APAM
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.247-264
  • Editörler: M.Ertan Gökmen,A.Merthan Dündar, Editör
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Sözcükler, bir dilde iletişim kurmada ve o dilin kurallarını anlamlı hale getirmede önemli rol oynamaktadır. Bu nedenle sözcükler iletişimin gerçekleşebilmesini mümkün kılan önemli unsurlardan biridir. Yabancı dil öğrenme sürecinde de hedef dilde yetkin olabilmek ve sorunsuz bir şekilde iletişim kurabilmek için kelime dağarcığının zenginliği en önemli gerekliliklerden birisidir. İnsanın düşünce dünyasını saran simgeler ve onların yerini tutan kelimeler, sözlü ve yazılı iletişim sürecinde düşünme, kavrama, karar verme ve tepkide bulunma gibi süreçleri harekete geçirmektedir. Başka bir deyişle kelimeler, günlük hayatta yazılı ve sözlü iletişimin olmazsa olmazlarıdır. Düşünme süreçlerinin, anlama ve anlatma temel dil becerilerinin etkin kullanımı zengin kelime hazinesi, başka bir ifade ile sözcük dağarcığına bağlıdır (Karatay, 2007:143). Yabancı dil öğreniminde başlangıç, orta ve ileri düzeylerdeki farklılıklar, dilbilgisi yeterliliğinden ziyade öğrencinin sözcük dağarcığının zenginliği ile ilgilidir. Özellikle, öğrenilen sözcük miktarı öğrencilerin sözcük dağarcığını belirleyen önemli bir etken olduğu için sözcük öğretiminin önemi vurgulanmaktadır (Han vd.,2010: 17). Bu çalışmada öncelikle yabancı dil olarak Korece sözcüklerin yapısı hakkında bilgi verilerek sözcük öğretiminin önemi vurgulanacak; daha sonra ise yabancı dil olarak Korece öğrenen Türk öğrencilerin sözcük öğrenme süreçlerinde yaptıkları hatalar belirtilerek bu hataları azaltmaya yönelik çözüm önerileri sunulmaya çalışılacaktır