Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, cilt.36, sa.1, ss.351-372, 2014 (Hakemli Dergi)
TKY’nin özel sektör uygulamaları ile ilgili geniş bir literatür bulunmakla birlikte konunun kamu kuruluşlarındaki uygulamaları ile ilgili çalışma sayısı daha sınırlıdır. Ülkemizde kamu kuruluşlarındaki TKY uygulamaları ile ilgili çalışmalar sağlık
ve eğitim sektörleri üzerine yoğunlaşmışlar, devlet dairelerindeki TKY uygulamaları
ise daha az incelenmiştir. Bu çalışmada, ISO 9001 belgesine sahip bir kamu kurumunda TKY uygulamalarının hangi yoğunlukta gerçekleştirildiğinin çalışanların algılarına göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. TKY Deming felsefesine göre incelenmiştir.
Sonuçlar, çalışanların algılamalarının, kalite ile ilgili eğitim almış olup olmamalarına, kalite çalışmalarına katılmış olup olmamalarına ve demografik özelliklerine göre
farklılaştığını göstermektedir
There is a wide literature regarding TQM applications in private sector,
however research in the public sector are more limited. Research regarding TQM
applications in public sector has focused on health and education sectors however
research regarding other public institutions is rare. This research aims to determine
the extent of TQM applications based on employees’ perceptions in a public agency
having ISO 9001 certification in Turkey. TQM is analyzed based on Deming’s
philosophy. Results indicate that employees’ perceptions differentiate according to
several factors such as demographic characteristics, having quality education and
participating in quality practices.