ABD'de Ev Okulu Uygulamasının Tarihsel Gelişimi ve Bugünkü Durumu Üzerine Bir Değerlendirme


Kaya T.

Sosyoloji Dergisi (İstanbul Üniversitesi), cilt.3, sa.30, ss.79-98, 2015 (ESCI)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 3 Sayı: 30
  • Basım Tarihi: 2015
  • Dergi Adı: Sosyoloji Dergisi (İstanbul Üniversitesi)
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Emerging Sources Citation Index (ESCI), TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.79-98
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Ev Okulu, 1960’ların sonunda, daha parlak bir gelecek için resmi öğretim kurumlarına

devam etme gerekliliğinin yaygın kabul kazandığı bir zaman diliminde,

ebeveynlerin çocuklarının eğitimi konusunda profesyonellere yönelmek yerine bu sorumluluğu

kendilerinin üstlendiği bir uygulama olarak ABD’de ortaya çıkmıştır. Eğitim

alanında toplumsal hareket olarak ortaya çıkan ev okulu, günümüzde, ABD’nin

yanı sıra birçok ülkede yasal bir uygulama olarak yürürlükte olan alternatif bir eğitim

seçeneğidir. Ev okulunun ABD’de ortaya çıkışı ve evrildiği mevcut durumun genel bir

değerlendirilmesinin yapıldığı bu çalışmada ulaşılan temel sonuçlardan birisi, kurumsal

eğitim karşıtlığıyla ortaya çıkan ev okulunun bugün yasallaşma süreciyle birlikte

marjinalliğini kaybederek kurumsal eğitimin bir parçası haline gelmiş olmasıdır.

At the end of 1960s, a time when the requirement to attend formal education

institutions for a more promising future was commonly acknowledged, homeschooling

emerged as a practice in which parents themselves undertook responsibility for

educating their children instead of directing them to professionals. Having emerged as

a social movement in the educational field, homeschooling is an alternative choice of

education that is practiced legally in many countries besides the USA. One of the basic

conclusions of this study, in which an overview of the emergence of homeschooling

in the USA and its current situation have been taken, is that homeschooling, after

emerging as a reaction against institutional education, has lost its marginality; and that

in parallel to its legitimization, it has been transformed into a segment of institutional

education today.