Bilişim Teknolojileri Sektöründe Hizmet Desteği ve İlişki Değeri; Araştırma-Geliştirme Gücünün Ilımlaştırıcı Etkisi


Creative Commons License

Şahin A.

Current Approaches in Social, Human and Administrative Sciences, Koç,Hamza, Editör, Duvar Kitabevi, İzmir, ss.74-85, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Duvar Kitabevi
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Sayfa Sayıları: ss.74-85
  • Editörler: Koç,Hamza, Editör
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Alıcı ve satıcılar arasında veya başka bir ifadeyle müşteri ilişkileri kavramı

hem tüketim ürünleri hem dayanıklı ürünler pazarında hem de hizmet sektöründe

artan bir öneme sahiptir. Yani ilişkisel pazarlama hem son tüketiciye yönelik

pazarlama faaliyetlerinde hem de kurumlar arası pazarlama faaliyetlerinde önem

kazanmıştır. Geleneksel tedarikçi-alıcı ilişkileri son on yılda önemli ölçüde değişmiştir.

İşletmeler artan bir şekilde ürün ve hizmet pazarlamasında temel yetkinliklerine

odaklanmakta ve araştırma-geliştirme faaliyetlerini de önemsemektedirler.

İşletmelerin bu değer yaratan faaliyetlere odaklanmaları, müşteri firma

için yüksek stratejik önemi olan alanlarda güçlü tedarikçi ortaklıklarının oluşturmalarına

ve stratejik ilişki ağlarına yol açmaktadır. Bu ilişkilerle, ortak bir değer

yaratma süreci aracılığıyla yenilikçi ürünler, hizmetler veya sistem çözümleri

üretmek önem kazanmıştır (Liljander ve Roos, 2002; Moller ve Torronen, 2003).

Müşterilerle, tedarikçi veya alıcı-satıcılarla ilişkilerin her iki tarafa karşılıklı fayda

ve değer oluşturan bir ilişkiye sahip olmak işletmeler için temel başarı faktörü

niteliği kazanmıştır (Ulaga ve Eggert, 2006). Bu ilişkilerde işletmenin yenilikçi

faaliyetlerle zenginleştirilmiş hizmetler sunması müşterilerinde oluşan ilişki değerini

yükseltmektedir (Dyer ve Singh, 1998). Özellikle bilişim teknolojileri sektöründe

yenilikçi olmak ve işletmelerin üretmiş oldukları teknolojik çözümleri

yenilikçi ve zengin hizmetlerle sunarak müşterileriyle ilişkilerini güçlendirmeleri

işletmeler için temel bir başarı faktörü niteliğindedir. Bu nedenle bu araştırmanın

temel amacı, hizmet desteğinin işletmelerin müşterileriyle olan ilişki değerine

olan etkisini incelemek ve bu ilişkide işletmenin araştırma-geliştirme gücünün

ılımlaştırıcı (moderatör) etkisini ortaya koymaktır.