İnternet Kullanımı Motivasyonlarının Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim E WOM İle İlişkisi Üzerine Ampirik Bir Araştırma


Creative Commons License

OKAN E., ŞAHİN A.

Global Media Journal TR Edition, cilt.7, sa.13, ss.49-62, 2016 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 13
  • Basım Tarihi: 2016
  • Dergi Adı: Global Media Journal TR Edition
  • Sayfa Sayıları: ss.49-62
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Özet

Elektronik ağızdan ağıza iletişim kavramı pazarlama literatüründe .nemli bir kavram olmasına rağmen,

sosyal medya ağları i.inde grup i.inde ve grup dışında ağızdan ağıza iletişim kavramı ve belirleyicilerinin

literatürde ihmal edildiği g.rülmektedir. Bu .alışmanın amacı sosyal ağlarda grup i.inde ve dışında

elektronik ağızdan ağıza iletişimin (eWOM) belirleyicilerini incelemektir. Bu araştırma Türkiye’de sosyal

medya ağları i.inde en yaygın olan Facebook kullanıcısı 350 kişi üzerinde kısmi en kü.ük kareler yapısal

eşitlik (Partial Least Squares-PLS-SEM) modellemesi kullanılarak ger.ekleştirilmiştir. Araştırma sonu.larına

g.re ruh hali, ka.ınma, deneyimsel .ğrenme ve sosyal etkileşim değişkenleri grup-i.i ve dışı elektronik

ağızdan ağıza iletişim kavramı üzerinde farklı düzeyde etkilere sahip iken deneyimsel .ğrenme ile grupdışı

ağızdan-ağıza iletişim arasında bir ilişki yoktur. Bu alanda yapılacak olan ilave .alışmalar genel e-

WOM teorisinin gelişimine katkı sağlayacaktır. Pazarlama y.neticileri tarafından e-WOM belirleyicilerinin

anlaşılması daha etkin kaynak dağılımı yaparak firmaların stratejik ama.larına ulaşmalarını sağlayacaktır.

Bu .alışma grup-i.i ve dışı ağızdan-ağıza iletişimin belirleyicilerine ve bunların etkilerine ilişkin Türkiye’de

yapılan ilk .alışmadır.

Anahtar Kelimeler: Ağızdan Ağıza İletişim, Sosyal Ağ Teorisi, Kullanım ve Doyum Teorisi, İletişim,

Pazarlama Stratejisi, Tüketici Davranışı