YABANCILAR İÇİN HAZIRLANAN UZAKTAN TÜRKÇE ÖĞRETİM MATERYALLERİNDE (E- ÖĞRENME) İÇERİK STANDARTLARI


TÜRKER F. M., DEMİR E.

ULUS L UZ KT N EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU, Konya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2013, ss.176-181

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.176-181
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzde Türkçe, siyasi, ekonomik, coğrafi ve tarihi olmak üzere pek çok nedenden dolayı uluslar arası bir dil konumundadır. Bu konumu itibariyle Türkçenin yabancılara öğretilmesi ve bu alanda yeni gelişen teknolojiden de yararlanılması kaçınılmaz bir gerçektir. Bilgisayar teknolojisinin gelişmesi ile birlikte yabancılar için hazırlanan uzaktan Türkçe öğretim materyallerinin içerik çalışmalarının geliştirilmesi gerekmektedir. Türkçenin e- öğrenme tekniğiyle yabancılara uzaktan öğretilmesi konusunda ülkemizde çalışmalar yapılmakla birlikte bu çalışmaların İngilizce, Almanca ve diğer yaygın diller kadar ileri konumda olduğunu söyleyemeyiz. E- öğrenme yoluyla yabancılara Türkçe öğretmek için hazırlanacak öğretim materyallerinin içerik standartları “Avrupa Konseyi yabancı diller Ortak Ölçütleri” çerçevesinde olmak zorundadır. Bu çalışmamızda hazırlanacak içeriklerin seviyelere göre nasıl olması gerektiğinin cevabını bulmaya çalışcağız. Bununla birlikte temel ölçüt olarak alınması gereken kriterler ışığında hazırlanması öngörülen e-öğrenme modelinde içerik çerçevesi çizilecektir.